قائم‌مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه: عملکرد دادگستری هرمزگان در حوزه فناوری اطلاعات جلوتر از میانگین کشوری است

14:06 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۶۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم‌مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه عملکرد دادگستری هرمزگان در حوزه فناوری اطلاعات جلو تر از میانگین کشوری است، گفت: تشکیل کمیته نظارت الکترونیک در این استان به عنوان الگویی به دیگر استان ها معرفی خواهد شد.

خبرگزاری میزان- مجتبی قهرمانی و کارشناسان معاونت آمار و فناوری اطلاعات دستگاه قضایی این استان در نشست مشترک با قائم مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، نقطه نظرات، پیشنهادات و چالش‌های پیشِ‌روی این معاونت را مطرح کردند.

اکبر ثقفیان نیز در جریان این نشست با بیان اینکه فناوری سالهاست که از حالت ابزار خارج شده و به یک و مسئله تبدیل گردیده است، این موضوع را معادله ای تعیین کننده در مبحث مدیریت عنوان کرد.

قائم مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در نتیجه پیشرفت تکنولوژی، مدیریت به دو مرحله قبل از فناوری و پس از آن تقسیم می‌شود، بیان کرد: استفاده از فناوری در ساختار مدیریت مجموعه علاوه بر اینکه نقشی تسهیل کننده دارد، تعیین کننده نیز است.

قائم مقام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به شعار سال مهمترین اقدام فناورانه در دستگاه قضا را مانع زدایی برشمرد و خاطرنشان کرد:حکمرانی فناورانه یعنی اینکه در محلی قرار داشته باشیم که مخاطب ما قرار دارد و بر اساس آن اقدامات و تصمیم گیری های خود را تنظیم کنیم.

ثقفیان با بیان اینکه تسلط رئیس کل دادگستری هرمزگان با مهمترین مباحث فناوری اطلاعات، مزیتی بی نظیر برای مجموعه دستگاه قضایی این استان است، گفت: اقدامات حوزه فناوری در دادگستری هرمزگان موجب صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه‌های مردم شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان هرمزگان از لحاظ بهره برداری از آمار و فناوری خیلی جلو تر از میانگین کشوری است،گفت: تشکیل کمیته نظارت، بازرسی و ارزیابی الکترونیک در دادگستری استان هرمزگان دستاوردی مهم است که به عنوان الگویی مؤثر به دیگر استان‌های کشور معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایش و مدیریت میدانی از طریق این کمیته نتایج اثربخشی در ارتقاء شاخص‌های آمار و فناوری اطلاعات در دستگاه قضایی استان هرمزگان به همراه داشته است، اظهار کرد: این موضوع در نشست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مطرح خواهد شد و امیدواریم با همکاری دیگر استان های کشور برای اجرای این طرح در تمامی حوزه های قضایی گام‌های مهمی برداشته شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: هرمزگان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *