لزوم تلاش بخش خصوصی برای واردات سریع‌تر خودرو/ ثبت سفارش خودرو پس از تکمیل مدارک

12:31 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۶۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیر صمت گفت: از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو آغاز شده و بخش خصوصی باید تلاش کند تا زودتر واردات انجام شود، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد شود، حل خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال میزان در خصوص زمان واردات خودرو گفت: دولت اقدامات لازم را برای واردات خودروهای خارجی انجام داده است و آیین نامه مورد نیاز تدوین و شرایط برای ثبت سفارش نیز فراهم شده است.

وی افزود: مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو شرط خوبی برای واردات خودرو گذاشته است و طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو باید به انتقال فناوری پیوند بخورد.

فاطمی امین گفت: این اقدام ساز و کار خاص خود را دارد، نوبت فعالان اقتصادی است که این کار را پیگیری کنند تعداد زیادی درخواست داده اند، پرونده تعدادی از درخواست کنندگان کامل شده است.

وزیر صمت تاکید کرد: از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو آغاز شده و بخش خصوصی باید تلاش کند تا زودتر واردات انجام شود، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد شود، حل خواهد کرد.

فاطمی امین با اشاره به عدم تکمیل مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات گفت: مدارک کسانی که برای واردات خودرو کامل شد، می‌توانند ثبت سفارش دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *