رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وقتی پوست آب نبات سرنخی برای دستگیری سارقان می‌شود

10:44 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۲۹۹
علاقه یکی از دزدان به آب‌نبات‌هایی که از خانه طعمه‌شان سرقت کرده بودند، باعث شد که او تا رسیدن به خانه‌اش سرگرم خوردن آب‌نبات شود، اما غافل از اینکه همین کار باعث لو رفتنشان می‌شود.

خبرگزاری میزان _ روزنامه همشهری به نقل از سی ان ان نوشت: علاقه یکی از دزدان به آب‌نبات‌هایی که از خانه طعمه‌شان سرقت کرده بودند، باعث شد که او تا رسیدن به خانه‌اش سرگرم خوردن آب‌نبات شود؛ غافل از اینکه پوسته‌هایی که روی زمین می‌ریزد، مهم‌ترین سرنخ برای دستگیری آنها خواهد بود.

مأموران پلیس در ایالت جورجیای آمریکا جمعه گذشته اعضای باندی را دستگیر کردند که اقدام به سرقت از خانه‌ها و همچنین سرقت خودرو می‌کردند، اما سرنخی که باعث دستگیری این باند شد، توجه رسانه‌ها را به آنها جلب کرد.

ماجرا از این قرار بود که اعضای این باند در آخرین سرقت خود به خانه‌ مردی دستبرد زدند و علاوه بر دزدیدن وسایل مختلف از آنجا، یک کیسه آب‌نبات نیز سرقت کردند. یکی از دزدان که عاشق آب‌نبات بود، کیسه را برداشت و پس از آن همگی از محل سرقت خارج شدند که به خانه برگردند. در بین راه اما سارقی که عاشق آب‌نبات بود شروع کرد به خوردن آنها و هر آب‌نباتی را که می‌خورد، پوسته‌اش را روی زمین می‌انداخت و این ماجرا تا زمانی که وی و همدستانش به مخفیگاه‌شان رسیدند، ادامه داشت.

از سوی دیگر، وقتی صاحبخانه به خانه برگشت و متوجه شد که دزدان به آنجا دستبرد زده و همه اثاثیه ارزشمند وی را سرقت کرده‌اند، پلیس را در جریان قرار داد. این مرد به مأموران گفت که دزدان حتی به کیسه آب‌نبات‌هایی که به‌تازگی خریده بود، نیز رحم نکرده‌اند و آنها را با خود برده‌اند.

زمانی که مأموران سرگرم بررسی اطراف خانه بودند، چشم‌شان به تعدادی پوسته‌ آب‌نبات افتاد که به فاصله چند متر از هم روی زمین افتاده بودند. صاحبخانه تأیید کرد که پوسته‌ها متعلق به همان آب‌نبات‌هایی است که از خانه‌اش دزدیده شده. مأموران پلیس به جست‌وجو ادامه دادند و تعداد دیگری پوسته آب‌نبات نیز پیدا کردند.

شواهد نشان می‌داد که یکی از دزدان هنگام فرار از محل سرقت در حال خوردن آب‌نبات‌های مسروقه بوده است. پوسته‌هایی که روی زمین افتاده بود، مسیری را نشان دادند که مأموران پلیس با دنبال کردن آن به یک خانه سیار رسیدند.

این خانه جایی بود که پوسته‌های آب‌نبات تمام می‌شدند و این یعنی دست‌کم یکی از دزدان در این خانه زندگی می‌کند. مأموران خانه را زیرنظر گرفتند و متوجه رفت‌وآمد چند نفر به آنجا شدند. آنها وقتی این افراد را تعقیب کردند، دریافتند که آنها در حال مخفی کردن وسایل مختلف در جنگل هستند؛ وسایلی مانند آبمیوه، خوراکی، اسلحه، اثاثیه باارزش خانه و... . حالا دیگر شکی باقی نمانده بود که این افراد اعضای باند سرقت از خانه‌ها هستند و به این ترتیب همگی آنها دستگیر شدند.

کلانتر شهرستان کویتا در ایالت جورجیا، جایی که سرقت‌ها در آنجا رخ داده، می‌گوید: اعضای این باند متهم به سرقت از چندین خانه و اتومبیل در این منطقه هستند. آنها علاوه بر سرقت، متهم به نگهداری مواد‌مخدر و اسلحه گرم نیز هستند و با دستگیری تمامی اعضای این باند، تحقیقات از آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: سارق دستگیری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *