کیفرخواست یک متهم جرایم اینترنتی در قم صادر شد

10:37 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۲۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از صدور کیفرخواست برای یک متهم به جرایم اینترنتی بدلیل مزاحمت و ارتکاب جرایم منافی عفت خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین تحریری با اعلام صدور کیفرخواست یک مجرم اینترنتی که اقدام به مزاحمت و تهدید، نشر اکاذیب و دعوت به ارتکاب جرائم منافی عفت برای تعدادی از بانوان آرایشگر می‌کرد، اظهارکرد: این متهم با دسترسی به اطلاعات خصوصی آرایشگران در صفحات تبلیغی آنان و بارگذاری اطلاعات در فضای مجازی، اقدام به مزاحمت و تهدید و هتک حیثیت آنها می کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم با بیان اینکه این مجرم در ابتدا به عنوان مشتری به صفحات آرایشگران در فضای مجازی مراجعه و شروع به گفت‌وگو با آنان می کرد و در ادامه با ارسال تصاویر نامناسب، آزار و اذیت کلامی و دعوت به ارتکاب جرایم منافی‌عفت، طعمه‌های خود را به انتشار تصاویر و اطلاعات شخصی و شماره تلفن آنان با عبارات مبتذل در فضای مجازی تهدید می‌کرد.

وی به دستگیری این متهم در یکی از شهرهای جنوبی کشور با شکایت 10 نفر از قربانیان این پرونده و دستورات قضایی شعبه ۱۳ بازپرسی و عملیات فنی و اطلاعاتی پلیس فتا اشاره کرد و «توهین، تهدید، نشر اکاذیب، تحریک و تشویق دعوت به ارتکاب جرایم منافی عفت، جعل داده و سوء استفاده از داده مجعول» را از عناوین اتهامی این مجرم اینترنتی عنوان کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم بر ضرورت آگاهی و هوشیاری کاربران و سوء استفاده مجرمان از اطلاعات شخصی و خانوادگی آنان در فضای مجازی تاکید کرد و هدف متهمان از تهدیدات و مزاحمت های اینترنتی را در فضای مجازی، اخاذی، باج گیری، انتقام، سرگرمی و لذت و رسیدن به مقاصد شوم دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین تحریری همچنین با هشدار نسبت به وقوع کلاهبرداری‌های سایبری و مزاحمت های اینترنتی با استفاده از اطلاعات شخصی کاربران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، گفت: افراد قبل از انتشار اطلاعات در فضای مجازی به تبعات آن بیاندیشند تا با اشتباهات خود فرصت اقدام مجرمانه را برای متهمان فراهم نسازند.

بیشتر بخوانید:

۲۹۲ پرونده اموال تملیکی قزوین به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *