تمجید رویترز از درخشش طارمی در آستانه جام جهانی

9:51 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۲۹۲
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
نشریه رویترز در گزارشی مفصل به تمجید از عملکرد ستاره ایرانی تیم پورتو در آستانه جام جهانی 2022 پرداخت.

خبرگزاری میزان - مهدی طارمی، ستاره ایرانی تیم پورتو که این روزها در فرم ایده‌‌آلی قرار دارد، موفق شد با نمایش درخشانش و زدن گل نخست تیمش پایه‌گذار پیروزی 2 بر یک پورتو مقابل اتلتیکومادرید در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شود. جدا از نمایش خیره‌کننده طارمی در لیگ پرتغال، این مهاجم ایرانی توانسته در 3 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا 5 گل به ثمر برساند و هفته گذشته هم عنوان بهترین بازیکن هفته را بالاتر از لیونل مسی از آن خود کرد.

از همین رو نشریه رویترز در گزارشی مفصل به تمجید از طارمی پرداخت و در تیتر این مطب از طارمی به عنوان ماشین گلزنی آماده فرماندهی ایران در جام جهانی یاد کرد.

این نشریه در ادامه این گزارش و در ستایش از ستاره ایرانی پورتو نوشت: در حالی که چهار سال از حضور مهدی طارمی در پرتغال می‌گذرد، اما وی با پتانسیلی بی‌نظیر یکی از قوی ترین سلاح‌های کارلوس کی‌روش در جام جهانی خواهد بود. از وقتی که طارمی نتوانست با گلزنی در لحظات پایانی مقابل پرتغال در جام جهانی گذشته به فرشته صعود ایرانی‌ها بدل شود، این بازیکن 30 ساله بوشهری به یک ماشین گلزنی تبدیل شده است.

طارمی پیش از  جام جهانی 2018 روسیه با درخشش در لیگ ایران یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان ایرانی به شمار می‌رفت تا آن زمان برای نزدیک بودن به خانه از رفتن به اروپا و پیشرفت اجتناب می‌کرد. وی در سال 2016 با تیم ریزه‌اسپور ترکیه قراردادی امضا کرد که در نهایت به دلیل نقض توافقنامه از سوی فیفا چهار ماه محروم شد.

این محرومیت یک شکست برای طارمی بود، اما با پایان این دوران سخت پیش از جام جهانی 2018 با قراردادی 18 ماهه راهی الغرافه قطر شد، ولی طولی نکشید که راهی ریوآوه در لیگ پرتغال شد.

طارمی با ورودش باعث پیشرفت این تیم پرتغالی شد و با زدن 18 گل در 30 بازی مورد توجه باشگاه پورتو قرار گرفت و در سال 2020 به پورتو پیوست. با گلزنی‌های طارمی تیم پورتو قهرمان لیگ پرتغال و جام حذفی شد و نمایش درخشانی در لیگ قهرمانان اروپا داشت. طارمی با ضربه قیچی برگردان در بازی با چلسی در مرحله یک چهارم نهایی جایزه بهترین گل فصل 2021 لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.

باوجود آنکه طارمی تحت هدایت دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران همواره در مسیر گلزنی بود، اما درگیری که بین این دو نفر پیبش آمد باعث شد تا مربی کروات در بازی‌های مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان و سوریه طارمی را خط بزند.

با بازگشت کی‌روش در ماه سپتامبر اکنون شرایط در تیم ملی فوتبال ایران هم وفق مراد طارمی است و این معنی است که خطر انتخاب نشدن طارمی برای حضور در جام جهانی قطر از بین رفته است.

اگر مصدومیت سردار آزمون مهاجم بایرلورکوزن قبل از جام جهانی برطرف نشود، طارمی می‌تواند به تنهایی هدایت خط حمله ایران را بر عهده بگیرد یا با بازگشت سردار آزمون با این بازیکن شریک شود. البته علیرضا جهانبخش بازیکن پیشین برایتون هم درصدد اثبات خود به هواداران انگلیسی است که در سه سال حضورش در لیگ برتر همه توانمندی‌های او را ندیدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *