قنبرزاده: تمایل نداریم مشکلات فوتبال را به دعاوی بکشانیم/ ناراحتی کی‌روش خارج از اختیارات فدراسیون فوتبال بود

9:22 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۲۷۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفت: اصلاً تمایل نداریم مشکلات فوتبال را به دعاوی بکشانیم چون در شأن باشگاه استقلال و سازمان لیگ نیست.

خبرگزاری میزان - منصور قنبرزاده درباره مباحث مختلف پیرامون فوتبال ایران، بدهی استقلال به سازمان لیگ، محل برگزاری سوپرجام و شانس صعود تیم ملی در جام جهانی اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*ورزشگاه شهید باهنر کرمان بر اساس مولفه‌ها و معیارهای مدنظر به منظور برگزاری دیدار سوپرجام انتخاب شده است. همچنین در این زمین بازی‌های لیگ برتر برگزار می‌شود و مشکل خاصی ندارد.

*استقلال و پرسپولیس مشکلاتی به لحاظ حقوقی و بدهی‌های انباشته‌ داشتند. به صورت ویژه کار می‌شود و دو باشگاه هم همکاری می‌کنند و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مکررا جلساتی برگزار می‌کند تا این نواقص برطرف شود. بخشی از این مشکل در اختیار فدراسیون فوتبال است که تمام و کمال پای کار هست و دو باشگاه هم خیلی فعال پای کار هستند. یک مقدار بحث مالکیتی این دو باشگاه است که باید از طریق مقامات بالاتر از وزارت ورزش و در سطح هیئت وزیران حل و فصل شود.

*قبل از مدیریتم در سازمان لیگ، باشگاه استقلال قراردادی با سازمان لیگ داشت که این قرارداد به مشکل خورده است. سعی کردیم با مذاکره و تفاهم، راهکاری پیدا کنیم که هم مفاد قرارداد به لحاظ حقوقی رعایت شود و مشکل هم حل شود. اصلاً تمایل نداریم مشکلات فوتبال را به دعاوی بکشانیم چون در شأن باشگاه استقلال و سازمان لیگ نیست. از طرف دیگر هم ما یک الزام و تکلیف داریم و باید انجام شود.

*در بحث داوری، سازمان لیگ هیچ دخل و تصرفی ندارد و کمیته داوران مسئولیت دارد. بخشی از این مشکلات مربوط به نبود VAR است و بخشی از این مشکل هم سازماندهی کمیته داوران هست و جلساتی هم برگزار شده تا مشکلات داوری به حداقل برسد و کمیته داوران در دستور کار قرار داده و در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم طرح موضوع شده است.

*کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده تحت قرارداد باشگاه‌شان در قطر هستند و طبق مقررات فیفا حدود 8 روز قبل از مسابقات جام جهانی، باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان‌شان را مرخص کنند. لیگ قطر برگزار نمی‌شود، اما این باشگاه این دو بازیکن را مرخص نکرد. رئیس فدراسیون در حال رایزنی است که این دو بازیکن هرچه زودتر در تمرین تیم ملی شرکت کنند.

*ناراحتی کی‌روش از وضعیت دو بازیکن تیم ملی، خارج از اختیارات فدراسیون فوتبال بود و ترخیص بازیکنان طبق مقررات فیفا انجام می‌شود، اما آنچه که در خصوص امکانات بوده در اختیار سرمربی تیم ملی قرار گرفته و مشکل خاصی نداشتیم. اختیار باشگاه الاهلی با خودش است و الزامی نداشته که دو بازیکن را ترخیص کند ولی رایزنی‌هایی شده که کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده به تمرینات تیم ملی اضافه شوند.

*فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. اگر تیم ملی تمرکز و آرامش داشته باشد شانس صعود از گروه‌مان را در جام جهانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *