رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رویترز: هزینه‌های بالای انرژی پایگاه صنعتی اروپا را تضعیف می‎کند

9:24 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۱۲۸
اقتصاددانان و گروه‌های صنعتی هشدار می‌دهند که در صورت تداوم هزینه‌های بالای انرژی، پایگاه صنعتی اروپا ممکن است به شدت تضعیف شود.

خبرگزاری میزان - اروپا به شرکت‌های صنعتی خود برای صرفه جویی در انرژی در میانه هزینه‌های فزاینده و کاهش عرضه، نیاز دارد و این شرکت‌ها مصرف گاز طبیعی و برق خود را در سه ماهه گذشته کاهش داده‌اند.

به گزارش «رویترز»، این کاهش مصرف فقط به این دلیل نیست که شرکت‌های صنعتی مصرف خود را کاهش داده‌اند، بلکه کارخانه‌هایی نیز به این دلیل تعطیل شدند که ممکن است هرگز بازگشایی نشوند.

در حالی که مصرف کمتر انرژی ممکن است به اروپا کمک کند تا از بحران ناشی از جنگ در اوکراین و کاهش عرضه انرژی از سوی مسکو عبور کند، اما مدیران اجرایی، اقتصاددانان و گروه‌های صنعتی هشدار می‌دهند که در صورت تداوم هزینه‌های بالای انرژی، پایگاه صنعتی این قاره ممکن است به شدت تضعیف شود.

صنایع انرژی بر مانند آلومینیوم، کودها و مواد شیمیایی در معرض خطر انتقال دائمی خطوط تولید شرکت‌ها به مکان‌هایی هستند که انرژی در آنها ارزان‌تر است.

«پاتریک لامرز»، عضو هیئت مدیره شرکت E.ON (EONGn.DE) در کنفرانسی در لندن، گفت: بسیاری از شرکت‌ها به تازگی تولید خود را متوقف کرده‌اند؛ آنها در واقع در حال تعطیل کردن کارخانه‌های خود هستند.

به گفته وی، این امر می‌تواند به صنعتی زدایی اروپا منجر شود.

منطقه یورو در این ماه به ضعیف‌ترین سطح خود از ماه می 2020 رسید و این نشان می‌دهد که اروپا به سمت رکود پیش می‌رود.

آژانس بین‌المللی انرژی تخمین می‌زند که تقاضای گاز صنعتی اروپا در سه ماهه سوم درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگران می‌گویند که تعطیلی‌های گسترده باید پشت سر این کاهش باشد، زیرا افزایش بهره‌وری به تنهایی چنین کاهشی ایجاد نمی‌کند.

اما زمانی که هوا سردتر شود و خانوارها گرمایش خانه‌های خود را افزایش دهند، بخش صنعتی اولین حوزه‌ای خواهد بود که در صورت کمبود انرژی با کاهش مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *