رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت اضطراری در ژاپن در پی بحران انرژی و برق

15:38 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۷۵۱۲
وزیر صنعت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که وضعیت برق در این کشور وخیم است.

خبرگزاری میزان - مقام‎های دولتی ژاپن، می‎گویند که از خانواده‌ها و شرکت‌ها در سراسر این کشور می‌خواهند تا در فصل اوج تقاضای زمستانی در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا از بحران احتمالی برق در این کشور بکاهند.

به گزارش «رویترز»، دولت ژاپن می‎گوید که از اول دسامبر تا 31 مارس سال 2023، از کاربران خواسته می‌شود که چراغ‌های غیرضروری را خاموش کنند، لباس‌های چند لایه در داخل خانه بپوشند و دمای سیستم گرمایشی خود را کاهش دهند.

منبع تغذیه ژاپن در سال‌های اخیر محدود بوده است، چرا که این کشور فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای خود را پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 کاهش داده است.

«یاسوتوشی نیشیمورا»، وزیر صنعت ژاپن، با اشاره به حداقل ظرفیت تولید برق مورد نیاز برای تامین پایدار، گفت: وضعیت برق همچنان وخیم است.

وی می‎گوید: ما یک هدف عددی تعیین نخواهیم کرد، بلکه خواستار صرفه‌جویی در انرژی برای کل کشور خواهیم بود.

به گفته وی، اقدامات دیگری مانند راه‌اندازی مجدد نیروگاه‌های غیر فعال، تهیه سوخت موثر و تشویق مردم به صرفه‌جویی در مصرف برق در حال اجراست.

ژاپن به عنوان کشوری فقیر از نظر منابع، همچنین با خطر فزاینده‌ای مواجه است که جنگ طولانی اوکراین و تشدید تحریم‌های غرب علیه مسکو می‌تواند عرضه را مختل کند و باعث کمبود سوخت در این کشور شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *