رئیس دادگستری استان کردستان: رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مُسن در اولویت است

15:34 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۷۳۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اکثر شعب محاکم تجدیدنظر استان به حد متعارف رسیده ولیکن در هر صورت باید رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مُسن در اولویت باشد.

خبرگزاری میزان - امروز طی جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان ، سرپرست و قضات محاکم تجدیدنظر استان ، حجت الاسلام حسینی بر لزوم تکریم هر چه بیشتر و بهتر ارباب رجوع و مراجعین به دادگستری استان تاکید و اظهار کرد:خوشبختانه در چند سال اخیر رضایتمندی عمومی از دستگاه قضایی استان در حد مطلوبی بوده و قضات و کارکنان شریف دادگستری استان باید با تلاش مضاعف میزان این رضایتمندی را بالاتر ببرند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه، مردم از دستگاه قضایی انتظار رفتار و گفتار مناسب و همچنین صدور آرای متناسب را از سوی قضات دارند و پرسنل دستگاه قضایی استان باید با مراقبت از هوای نفس، برای وقت و شخصیت مردم احترام بیشتری قائل شوند.

حجت الاسلام حسینی خطاب به قضات محاکم تجدیدنظر استان افزود: اجرای عدالت مراتب مختلفی دارد و در دستگاه قضایی باید در کمیت و کیفیت رسیدگی به پرونده ها اجرا شود و رسیدگی به پرونده ها در شعب نباید با اطاله همراه باشد چرا که اگر پرونده ای مواجه با اطاله دادرسی شد قطعا نه تنها عدالت اجرا نشده بلکه موجبات تضییع حقوق افراد را نیز ممکن است به دنبال داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: اکثر شعب محاکم تجدیدنظر استان به حد متعارف رسیده ولیکن در هر صورت باید رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده های مُسن در اولویت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم اجرایی شدن برنامه عملیاتی سال 1401 مصوب قوه قضاییه در استان تاکید و اظهار کرد: با تکیه بر سرمایه نیروی انسانی خلاق و توانمند دادگستری استان می توانیم به اهداف عالی قوه قضاییه در استان دست یابیم.

وی در پایان افزود : پیرو تاکیدات ریاست قوه قضاییه برخورد قاطع با جرایم خشن و جرایمی که امنیت و آسایش عمومی مردم را مختل می نماید از جمله پرونده های اغتشاشات باید مورد توجه ویژه قضات باشد.

در ادامه این جلسه، رئیس و قضات محاکم تجدیدنظر استان به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *