انوشیروانی: حال وزنه‌برداری خوب نیست، دستمان خالی است/ آنچه تحویل گرفتیم، تهی از شرایط ایده‌آل است

11:30 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۹۹۹
سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری گفت: آنچه تحویل گرفتیم، تهی از شرایط ایده‌آل است؛ تک ستاره‌هایی داریم، اما ملی‌پوشان ما وقتی از اردو خارج می‌شوند برنامه‌ای برای حفظ رکوردهای‌شان ندارند.

خبرگزاری میزان - نشست خبری فدراسیون وزنه‌برداری صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و مسئولان این فدراسیون پاسخگوی رسانه‌ها بود که گزیده آنرا در زیر می‌خوانید:

سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری درباره شرایط این فدراسیون اظهار داشت: وزنه‌برداری رشته‌‌ای است که کسب نتیجه در آن نیازمند زمان است. علی حسینی در 2 ماه نمی‌توانست به نتیجه خوب برسد و باید از قبل برنامه‌ریزی برای مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی می‌شد. فدراسیون از الان برای مسابقات سال آینده و المپیک پاریس برنامه‌ریزی می‌کند که اردوها به چه شکل باشد و چه نسلی وارد تیم ملی شوند. این نسل باید به صورت مستمر پشتیبانی شود تا به نتیجه‌برسد. نمی خواهم به گذشته برگردم و از روزی که وارد فدراسیون شدیم تلاش کردیم اردوها را منظم برگزار کنیم و اردوی بانوان را همپای مردان برگزار کردیم.

وی در مورد وضعیت سهراب مرادی و غیبتش در قهرمانی جهان گفت: سهراب مرادی از مفاخر وزنه‌برداری ایران است که چند ماه قبل مجدداً مورد جراحی قرار گرفت. ۵ مرحله گزینشی داریم، اما دو تا از آنها جهانی سال بعد است که می‌توانیم امتیازات مدنظر را کسب کنیم. مرادی با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند به رکوردهایی برسد که سال آینده امتیازات لازم را برای کسب سهمیه المپیک کسب کند.

*حال وزنه‌برداری در استان‌ها خوب نیست

انوشیروانی درباره برنامه فدراسیون برای پشتوانه‌سازی گفت: برای ساختن نسل پشتوانه باید برنامه‌ریزی شود و برنامه‌ها مستمر باشد. وزنه‌برداری رشته آسیب‌زا است و با پرورش نفرات جایگزین مخصوصا در اوزانی که برای ما مهم هستند، می‌توانیم با نبود یک نفر، جای خالی او را پر کنیم. یکی از مشکلات بزرگ ما خالی بودن دستمان مخصوصا در اوزان حساس است که یکی، دو وزنه‌بردار در آن اوزان بیشتر نداریم. المپیاد استعدادیابی را در مجموعه آزادی برگزار کردیم و باید فضای حرفه‌ای را از نزدیک می‌دیدند و مسابقه می‌دادند که از لحاظ کمیت و کیفیت دچار مشکل بودیم. ۱۱۶ وزنه‌بردار از ۲۳ استان از ۳۱ استان کشور در این المپیاد شرکت کردند که اگر این تعداد را بین استان‌ها تقسیم کنیم، آمار فاجعه باری است. حال وزنه‌برداری در استان‌ها خوب نیست؛ عمق فاجعه از همان استانهاست و حتما باید برایش فکر کنیم که فکر هم داریم و برای استانها تدابیری اندیشیده‌ایم.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: در دو برهه زمانی در سال‌های 2000 و 2008 نسل‌سازی داشتیم که از سنین پایه شروع شد و تا سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم افتخار آفرینی کردند. دست ما خالی است و باید به رده سنی امیدوار باشیم، اما رکوردها خیلی با مسابقات جهانی فاصله دارد. آنچه تحویل گرفتیم، تهی از شرایط ایده‌آل است؛ تک ستاره‌هایی داریم، اما ملی‌پوشان ما وقتی از اردو خارج می‌شوند برنامه‌ای برای حفظ رکوردهای‌شان ندارند و از لحاظ حفظ آمادگی دچار مشکل می‌شوند که باید برای آن برنامه داشته باشیم. برای بعد از المپیک باید برنامه داشته باشیم، اما تا المپیک به آنچه داریم و روی تک مهره‌های جوان تمرکز می‌کنیم.

*وزارت ورزش مصر است انتخابات در سریع ترین زمان ممکن برگزار شود

انوشیروانی در مورد اینکه حضور همزمانان قهرمانان وزنه‌برداری در فدراسیون چالش برانگیز نیست؟ گفت: در مدتی که قهرمانان بزرگ دعوت ما را قبول کرده‌اند و به فدراسیون آمده‌اند، حوزه ها تفکیک شده است و در مورد همه مسائل هم نظر هستیم و برای رفع مشکلات موجود آمده‌ایم. از همه برندها باید استفاده شود تا به شرایط ایده‌ال و آرمانی برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که انتخابات فدراسیون قبل از انتخابات کنفدراسیون آسیا برگزار می‌شود یا نه؟ عنوان کرد: انتخابات در اختیار وزارت ورزش است و تصمیم گیری با وزیر است. حساسیت‌ها را انتقال داده‌ایم و ایامی که نیاز است انتخابات برگزار شود را اطلاع داده‌ایم تا با توجه رایزنی‌هایی که شده است، در انتخابات کنفدراسیون آسیا بتوانیم در حد انتظار حرکت کنیم و کرسی بگیریم. وزارت ورزش مصر است انتخابات در سریع ترین زمان ممکن برگزار شود. بلافاصله از یکی، دو روز آینده ثبت نام و انتخابات کمیسیون ها را آغاز می‌کنیم و شرایط را برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا می‌کنیم.

*از بحران‌ها عبور نکنیم، حال وزنه‌برداری همینطور خواهد ماند

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص اینکه چه برنامه ای برای برگرداندن نفراتی چون یکتا جمالی و پریسا جهانفکریان دارد؟ تاکید کرد: ارتباطاتی بود و به کمک ارگان‌های امنیتی تلاش‌هایی کردیم که برگردند اما تصمیم خود را گرفته‌اند و پاسخگو هم نیستند. وزارت ورزش و دستگاه‌های امنیتی در تلاش بودند که آنها را برگردانند، اما پاسخگو نبودند. در بانوان قبل از اینکه زیرساخت‌ها فراهم شود، تیم ملی تشکیل شد و اقدام معکوس بود. هالتر وزنه‌برداری برای بانوان یا سالن مناسب نداریم و باید این مسائل را حل کنیم. از پله دهم شروع کردیم در صورتی که باید از پله اول شروع کنیم تا به پله دهم برسیم. مشکلات سخت‌افزاری را برطرف کنیم تا بانوان مشتاق راحت‌تر به سمت وزنه‌برداری بیایند. تعداد وزنه‌برداران در المپیاد استعدادهای برتر بانوان بیشتر آقایان بود.

انوشیروانی در مورد بدهی‌های فدراسیون گفت: در مجموعه‌ای که ۷۰ درصد آن دست ما نیست، ۴ و نیم میلیارد تومان به شرکت توسعه و تجهیز بدهکاریم و این شرکت قراردادش را با ما تمدید نمی‌کند. ما جایی نشسته‌ایم که قرارداد نداریم، اما برای ما مسئولیت دارد. مالیات حقوق‌ها هم پرداخت نشده بود که شامل جریمه شده بود. بزرگترین بدهی ما فقر استانهاست که سالن‌های نامناسب دارند. جلسه‌ای با سازمان برنامه‌ریزی و بودجه داریم تا در کوچکترین زمان ممکن از بحران‌ها عبور کنیم. اگر از بحران‌ها عبور نکنیم، حال وزنه‌برداری همینطور خواهد ماند.

*اشکم از مشکلات درآمده است

وی ادامه داد: هرجا در مورد مشکلات وزنه‌برداری صحبت می‌کنیم متوجه می‌شویم که اصلاً مشکلات را انتقال نداده‌اند، اما ما تا ثانیه‌ای که در فدراسیون هستیم می‌دویم. سیم کشی مناسب یا اینترنت مناسب نداریم. خوابگاه‌ها را ببینید چه چیزی را تحویل گرفته‌ایم و چه انتظاری دارند. هر کجا را دست می‌زنیم، زیر صفر است و گاهی اوقات اشک من در آمده است.

سرپرست فدراسیون در مورد نتایج آسیایی گفت: ما در مسابقات آسیایی از کیفیت رکوردها راضی نیستیم، اما فعلا همین را داریم، اما تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم.

انوشیروانی از ساخت کمپ دوم برای تیم های ملی وزنه‌برداری خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما احداث کمپ دوم است و در مجلس رایزنی می‌کنیم تا بودجه بگیریم. توافقات اولیه در بحث زمین را گرفته‌ایم. این هدف را داریم تا خودمان را از مکان هایی که آنجا اردو تشکیل می‌دهیم، غنی کنیم.

*از رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کنیم

انوشیروانی در مورد وضعیت فوق سنگین گفت: قبول داریم که فوق سنگین برای همه مهم است، اما باز هم به بحث پشتوانه‌سازی بر می‌گردیم. پدیده‌ای در گرجستان داریم که وزنه‌هایی فوق بشری می‌زند اما باز هم عقب نشینی نمی‌کنیم. به علی داوودی گفتیم که پتانسیل دارد که ۲۶۰ کیلوگرم در دوضرب بزند. یک سال روی داوودی تمرکز کنیم با اقتدار از وزنه‌بردار ارمنستان که تغییر تابعیت داده و به آسیا آمده است، عبور می‌کند. بعد از وزنه‌بردار گرجستان، تلاش می‌کنیم دوباره اقتدار فوق سنگین را به دست آوریم.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که از رضازاده در انتخابات کنفدراسیون آسیا حمایت می‌کند؟ گفت: ما وظیفه داریم از حسین رضازاده حمایت کنیم و اسم‌ او را برای انتخابات رد خواهیم کرد. رایزنی هایی برای کسب کرسی داشتیم، اما تاکید دارند انتخابات ایران حتما برگزار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *