امیرعبداللهیان: دشمنان با سوءاستفاده از حوادث اخیر برای فراهم کردن زمینه جهت حمله تروریستی داعش تلاش کردند

8:08 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۵۳۵
وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه ترکیه به صورت تلفنی رایزنی کرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه درباره مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو، روز ملی ترکیه را تبریک گفت.

وی با اشاره به وقوع حادثه در یکی از معادن ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور گردید، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

«امیرعبداللهیان» ضمن تشکر از ابراز همدردی وزیر خارجه ترکیه در خصوص حمله تروریستی در شیراز تاکید کرد: در هفته‌های اخیر برخی از دشمنان ما تلاش کرده‌اند تا با سوءاستفاده از حوادث اخیر، به ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران اقدام و زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کنند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها شاهد چنین توطئه‌هایی علیه ايران بوده است و به حول و قوه الهی همیشه هم سربلند از آن‌ها عبور کرده است.

«مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه نیز در این گفت‌وگو ضمن سپاس از پیام تبریک روز ملی ترکیه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور برادر هستند که در روزهای بد و خوب همیشه در کنار یکدیگر بوده اند.

وزیر خارجه ترکیه با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، بار دیگر مراتب تسلیت خود و دولت و مردم ترکیه را ابراز و تاکید کرد: ما همیشه برای مبارزه با تروریسم در کنار ایران بوده و خواهیم بود.

وی همچنین بار دیگر از روند گفت‌وگوها میان ایران و جمهوری آذربایجان استقبال و تاکید کرد هر دو کشور از دوستان ترکیه هستند و دوستی میان این دو کشور باعث خشنودی ماست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *