جوسازی رسانه‌‌‌های معاند در واکنش به عدم اعزام تیم ملی اسکیت‌ به آرژانتین/ رییس فدراسیون جهانی عذرخواهی کرد

8:45 - 10 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۶۲۱۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رییس فدراسیون جهانی اسکیت به خاطر وارونه برافراشته شدن پرچم ایران در محل مسابقات جهانی از مردم ایران عذرخواهی کرد.

خبرگزاری میزان - قرار بود تیم ملی اسکیت سرعت و فری‌استایل ایران پنجم آبان ماه برای شرکت در مسابقات جهانی اسکیت راهی آرژانتین شود، اما به گفته محسن هنرجو، مدیر تیم های ملی اسکیت، اعزام به دلیل تاخیر در ارسال دعوتنامه میسر نشد.

موضوع از این قرار است که فدراسیون جهانی اسکیت دعوتنامه مدنظر را تنها ۱۶ روز مانده به آغاز این رویداد یعنی در تاریخ ۱۱ اکتبر، مصادف با ۱۹ مهرماه ارسال کرده و این در حالیست که برای اخذ ویزای کشوری مانند آرژانتین حدودا ۳۰ تا ۴۰ روز زمان لازم است. هرچند کنسول آرژانتین در ایران تمامی همکاری ها و پیگیری های لازم با فدراسیون اسکیت را با وجود زمان کم، جهت مقدمات اخذ ویزا برای اسکیت بازان ایرانی را فراهم نمود، اما با توجه به عدم روابط دیپلماتیک مناسب بین دو کشور ایران و آرژانتین و تشدید تنش‌ها در ماه‌های اخیر، اسکیت بازان ایرانی راهی آرژانتین نشدند.

از سوی دیگر دعوتنامه حضور در مسابقات باید از طریق وزارت امور خارجه آرژانتین در سامانه‌ای به نام TAD بارگذاری می‌شد تا با ارسال لینک در این سامانه اسامی اسکیت بازان ایرانی به صورت رسمی به کنسولگری آرژانتین در ایران ارسال می‌شد که این مهم انجام نشد.

جدا از این اتفاقات و با توجه به اینکه پیشتر حضور ایران در مسابقات جهانی اسکیت اعلام شده بود پرچم عزیز کشورمان در محل مسابقات در کنار پرچم سایر کشورها برافراشته شده بود، اما متاسفانه پرچم سه رنگ ایران به اشتباه به صورت وارونه در تصاویر دیده شد. با پیگیری‌های انجام شده این موضوع سریعا از سوی مسئولان برگزارکننده مسابقات پیگری و رفع گردید و در کنگره عمومی سالیانه فدراسیون جهانی که ۸ آبان با حضور ایران برگزار شد این موضوع مجددا مطرح شد و ساباتینو آراکو، رئیس فدراسیون جهانی اسکیت این اتفاق را کاملا سهوی و غیر عمد خواند و به نمایندگی از تمامی نفرات حاضر در مجمع از تمام مردم ایران بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.

نکته جالب اینجاست که رسانه‌های خارجی در صدد بودند تا عدم اعزام اسکیت بازان به مسابقات جهانی آرژانتین را به اتفاقات اخیر در کشور و همچنین موضوع حجاب ربط دهند، اما اسناد و مدارکی که در اختیار خبرگزاری میزان قرار دارد نشان می‌دهد که فدراسیون اسکیت تمام تلاش خود برای اعزام ملی‌پوشان را انجام داده بود، اما برخی دلایل که در بالا ذکر شد، به منظور پیشگیری از وقوع اتفاقات بدتر، باعث شد تا در این مورد تیم اسکیت راهی آرژانتین نشود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *