رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لواندوفسکی: از جوانی رویای بازی در بارسا را داشتم/ افتخارات مسی غیرقابل تصور است

14:00 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۸۸۷
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
بمب افکن لهستانی تیم بارسلونا گفت: توپ طلا یک جایزه بزرگ است، اما چیزی نیست که هر روز به آن فکر کنید.

خبرگزاری میزان - رابرت لواندوفسکی، بمب افکن لهستانی تیم بارسلونا که شروعی خیره کننده در این فصل از لالیگا داشته در مصاحبه‌ای مفصل با شبکه تلویزیونی بارسلونا(بارسا تی‌وی) درمورد تفاوت‌های بایرن‌مونیخ و بارسا، لیونل مسی و رقابت با رئال مادرید صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*برنده شدن در مستایا مقابل والنسیا بسیار مهم بود. گلزنی در دقیقه 92 یک گام بزرگ رو به جلو برای تیم است. این به ما کمک می کند درک کنیم که اگر تا انتها بجنگیم می توانیم مسابقات را ببریم. لیگ بسیار طولانی است، اما این مسابقات برای نگاه به جلو و مبارزه برای عنوان قهرمانی تا پایان ضروری است.

*از روز اول انطباق بسیار آسان بود. اولین ارتباط من با همکاران جدیدم بسیار خوب بود. سعی کردم هم در داخل زمین و هم خارج از زمین با آن‌ها ارتباط برقرار کنم. این گروهی از بازیکنان با پتانسیل بسیار زیادی هستند. در باشگاهی هستم که می خواهم و وقتی احساس آرامش و خوشحالی می کنی، همه چیز راحت تر است.

*در جای درستی هستم، حتی اگر می‌دانستم که فصل اول آسان نخواهد بود. اما این یک چالش بزرگ برای من بود، گاهی اوقات شما باید از منطقه راحتی خود خارج شوید و چالش های جدیدی را در زندگی انجام دهید. خوشحالم چون به عنوان یک فوتبالیست و به عنوان یک انسان چیزهای جدیدی را تجربه می‌کنم.

*در قلبم آرزویی داشتم. وقتی جوان بودم، مسابقات بارسلونا را از تلویزیون تماشا می‌کردم و به یاد می آورم که آنها چگونه بازی می کردند و بازیکنانی که در تیم داشتند. آن‌ها نام های بزرگی بودند و برای یک مرد جوان این چیزی است که برای همیشه در ذهن شما می ماند.

*بارها مقابل تیم‌های انگلیسی بازی کرده‌ام، اما می‌خواستم در تیمی باشم که از جوانی رویای آن را داشتم و همیشه می خواستم به آنجا بروم. نه تنها در بارسلونا احساس راحتی می کنم، بلکه افتخار هم می‌کنم. من در یک مکان بسیار زیبا هستم.

*از همان لحظه اول حمایت همه را احساس کردم. من در پیش فصل به آمریکا رفتم، با مربیان، هم تیمی هایم و هواداران وقت گذراندم و چیزهای باورنکردنی را حس کردم. با وجود اینکه ما در اسپانیا نبودیم، آن‌ها نام من را در جایگاه‌ها فریاد زدند و این برای من اهمیت زیادی دارد.

*به محض اینکه وارد زمین شدم، چیزی جادویی را احساس کردم. انگار تمام تاریخی که نیوکمپ را احاطه کرده در هوا شناور است. حتی اگر خسته باشید، حمایت سکوها به شما انرژی می‌دهد تا در مسابقات پیروز شوید، این باور نکردنی است. حتی با وجود سن و تجربه‌ام که به من اجازه داده چیزهای زیادی را در دنیای فوتبال تجربه کنم، چیزها و احساسات جدیدی در نیوکمپ احساس می‌کنم.

*بدیهی است که خوشحال نیستم، زیرا بارسلونا باید در یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد. اما قبل از اینکه به بارسا بیایم، از قبل می‌دانستم که فصل اول قطعا می‌تواند سخت تر از آنچه که باید باشد. ما در روند بازسازی هستیم که زمان می برد، باید صبور باشیم.

*بازی‌هایی مثل مونیخ یا میلان شما را تغییر می‌دهد. ما جوانان زیادی داریم که باید تجربه کسب کنند و یاد بگیرند راهی برای برنده شدن در این نوع بازی‌ها پیدا کنند. جزئیات کوچکی است و باید با هوش بیشتری در برخی صحنه‌ها عمل کنید. در فوتبال گاهی اوقات باید بدانید که چگونه برنده شوید، نه اینکه چگونه بازی کنید تا برنده شوید، و این چیزی است که برای ما اتفاق افتاد. اما این چیزها ما را در آینده قوی تر خواهد کرد.

*مطمئن هستم که شکست‌ها باعث می‌شود ما به عنوان یک تیم رشد کنیم و همه چیز در فصل آینده متفاوت خواهد بود. ما در حال تکامل هستیم. انتظار نداشتم که در همین فصل اول همه چیز خوب پیش برود. بنظرم این فرآیندی است که نیاز به زمان و صبر دارد.

*فکر می‌کنم با تجربه و سنم می‌توانم به آن‌ها کمک کنم. بازیکنانی هستند که مدت کوتاهی در بارسلونا گذرانده‌اند و خیلی جوان هستند، اما فکر می‌کنم برای مثال رفتن به جام جهانی برای کسب تجربه مفید خواهد بود، این اتفاقی برای من افتاده است. پس از اولین تورنمنت بزرگم با لهستان، بازیکن بهتری شدم. البته وقتی سال آینده شروع شود، بسیاری از جوانان بارسلونا فوتبالیست‌های بهتری خواهند بود. و نه تنها با توپ، بلکه در مورد مسئولیت پذیری در تیم نیز به بازیکن بهتری از الان تبدیل خواهند شد و به طور کلی زمان به نفع آن‌هاست.

*همیشه می خواستم برنده شوم، اما آموخته‌ام که گاهی اوقات باید خودداری کرد و منتظر بهترین لحظه برای حرکت به جلو بود. با تمام آنچه بارسلونا در سال های اخیر پشت سر گذاشته است، نمی توان انتظار داشت که همه چیز در یک ماه تغییر کند. زمان می‌برد و وضعیت قطعا بهتر می‌شود و ما دوباره بهترین خواهیم بود.

*مسی یک اسطوره و یک بازیکن بزرگ است، آنچه او در اینجا به دست آورد غیرقابل تصور است.

*بایرن سال‌ها است که بسیار باثبات بوده است. ممکن است خوب بازی نکنند. مثلاً مقابل ما در مونیخ بهتر از ما نبودند، اما در نهایت پیروز شدند. این همان ثباتی است که بارسلونا گاهی به آن نیاز دارد، اما آسان نیست.

*چون باشگاه دوران سختی را سپری می‌کند و پس از آن ما در آخرین بازی بین المللی شش مصدومیت ناگهانی داشتیم این ویژگی را از دست داده است. لحظه پیچیده ای بود زیرا باید چندین بازی را بدون 5/6 بازیکن انجام می دادیم. اشتباهات در خط دفاعی بسیار مهم بود و باعث شدبازی را از دست بدهیم. به عنوان یک تیم در حال رشد بودیم ولی سریعا همه چیز متوقف شد.

*ژاوی می داند که ما باید چه کار کنیم و حتی با وجود اینکه تجربه زیادی از تمام کارهایی که در دوران حرفه‌ای شگفت انگیزش به عنوان یک بازیکن داشته است، فکر می کنم به او کمک می کند تا پیشرفت کند. هر مربی متفاوت است و من دوست ندارم آن‌ها را با هم مقایسه کنم. من به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که تحت رهبری بهترین های جهان باشم و اکنون زیر نظر ژاوی چیزهای کاملا جدیدی را امتحان کنم. او همه چیز را توضیح می دهد و هر بازیکنی دقیقاً دلایل انجام کارهایی را که ما باید انجام دهیم می‌داند.

*هواداران فقط به گل‌ها اهمیت می‌دهند. اگر مهاجم به طور دائم گل نمی زند به این دلیل است که ضعیف بازی کرده است، اما اینطور نیست. جدای از گلزنی، کمک به تیم در حرکات بسیار مهم است تا توپ به مکان مناسب برسد . تنها راه پیروزی، تیم است و مهاجم نه تنها باید به گلزنی فکر کند، بلکه باید به خلق گل نیز کمک کند. همیشه باید یک قدم جلوتر رفت.

*توپ طلا یک جایزه بزرگ است، اما چیزی نیست که هر روز به آن فکر کنید. همانطور که برخی گفته اند من برای بردن آن به بارسلونا نیامده ام. صحبت ها در این خصوص دروغ است من رویای توپ طلا را در ذهنم ندارم، به هر چیزی که همیشه می خواستم رسیده ام و آن را در قلبم دارم.

*توماس مولر یک مرد بامزه، او زیاد صحبت می‌کند، یک اسطوره بایرن است.

*رئیسی که کارهای زیادی برای بارسلونا انجام داد و این کار آسانی نبود. باشگاه در وضعیت نامناسبی قرار داشت و او آن را بهبود بخشید. همه ما در تلاش هستیم تا باشگاه را رشد دهیم.

*باشگاهی که در آن موفقیت‌های زیادی کسب کردم، آن‌هایی که رویای آنها را داشتم. من همیشه از آنها سپاسگزار خواهم بود. من برای آن پیراهن هر کاری کردم اما الان اینجا هستم.

*یک بازیکن تاثیرگذار و بخشی از نسل جدید. او پتانسیل زیادی دارد اما در زمان مناسب در مکان مناسب قرار دارد. در هفته های آینده او مسئولیت بیشتری را بر عهده خواهد گرفت و بازیکن بهتری خواهد شد و این مورد توجه قرار خواهد گرفت.

*رئال مادرید، بزرگترین رقیب ماست. امیدوارم به موقع آماده باشیم تا از آن‌ها عبور کنیم.

*هیچ وقت مجبور به انتخاب بین فوتبال و والیبال نشدم زیرا از ابتدا فوتبال علاقه من بود و این چیزی بود که می‌خواستم انجام دهم. من شاید خوب والیبال بازی می‌کردم، اما می‌دانستم که خیلی کوتاه قد هستم، زیرا شما باید برای والیبال حداقل 1.90 متر قد داشته باشید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *