انتخابات رژیم صهیونیستی؛ گامی برای ریشه دارتر کردن آپارتاید

12:04 - 09 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۵۳۵۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انتقادهای حقوق بشری از رژیم آپارتاید صهیونیستی در زمینه‌های مختلف ادامه دارد.

خبرگزاری میزان – موسسه «بتسلم» در جدیدترین گزارش خود در آستانه برگزاری دور دیگری از انتخابات سراسری در اراضی اشغالی از این انتخابات به عنوان عاملی برای ریشه دارتر کردن آپارتاید یاد کرد.

به گزارش «میدل ایست آی»، براساس گزارش «بتسلم»، انتخابات رژیم صهیونیستی راهی برای نمایندگان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی نمی‌گذارد؛ این در حالیست که تقریبا 5.5 میلیون فلسطینی در اراضی که از سال 1967 به صورت غیرقانونی توسط رژیم صهیونیستی اشغال شد، زندگی می‌کنند.

«بتسلم» در گزارش خود آورده است که اگرچه رژیم صهیونیستی مدعیست که انتخابات در اراضی اشغالی، «جشن دموکراسی» است، اما در واقع انتخابات در اراضی اشغالی با زیر پا گذاشتن حداقل الزامات دموکراسی، تقویت کننده آپارتاید محسوب می‌شود.

در واقع، انتخابات در اراضی اشغالی با فراهم کردن مشارکت سیاسی همه صهیونیست‌ها حتی ساکنان صهیونیست بیش از 200 شهرک غیرقانونی در سراسر کرانه باختری برای رای دادن یا نامزدی، راه‌های نمایندگی فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی، «قدس اشغالی» و «غزه» تحت محاصره را مسدود کند.

«بتسلم» در گزارش خود تاکید کرد: فقدان نمایندگی فلسطین از سرزمین‌های اشغالی در انتخابات رژیم صهیونیستی، ادامه واقعیت اشغالگری و کنترل این رژیم بر زندگی میلیون‌ها سال در شش دهه گذشته بوده است.

«بتسلم» همچنین ادعاهای رژیم صهیونیستی رامبنی بر اینکه فلسطینیان در اراضی اشغالی می‌توانند از طریق دیگر نظام‌های سیاسی بر آینده خود تاثیر بگذارند، «دور از واقعیت» توصیف کرد.

براساس این گزارش رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا این تصور را حفظ کند که همه در کرانه باختری دارای یک سیستم سیاسی هستند که می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند: شهرک نشینان برای کنست رای می‌دهند و نامزد می‌شوند و فلسطین‌ ها برای تشکیلات خودگردان فلسطین، اما در حقیقت، تشکیلات خودگردان فقط می‌تواند جنبه‌های بسیار محدودی از زندگی در مراکز شهری فلسطین را اداره کند و معمولا حتی برای آن به اجازه رژیم صهیونیستی نیاز دارد، در حالی که این رژیم کنترل تمام جنبه‌های اصلی زندگی را به صورت نامشروع حفظ می‌کند.

«بتسلم» می‎گوید: با توجه به اینکه آخرین انتخابات فلسطین در سال 2006 برگزار شد و از آن زمان به طور نامحدود به تعویق افتاده است، کنترل واقعی در دستان رژیم صهیونیستی باقی مانده است.

گزارش این موسسه می‎گوید: رژیم صهیونیستی اگرچه دیگر مستقیما در غزه حضور ندارد، اما هنوز تقریبا تمام اختیارات مربوط به ساکنان غزه را در اختیار دارد و زندگی روزمره آن‌ها را تعیین می‌کند؛ رژیم صهیونیستی از سال 2007 محاصره فلج کننده نوار غزه را حفظ کرده که به گفته منتقدان این محاصره به منزله مجازات دسته جمعی دو میلیون ساکن این منطقه فقیر است.

این گزارش می‎افزاید که رژیم صهیونیستی از واردات مواد و تجهیزات به غزه جلوگیری می‌کند و محدودیت‌های شدیدی را بر صادرات اعمال می‌کند که منجر به وضعیت فلج در چندین بخش از اقتصاد غزه شده است.

گزارش «بتسلم» در پایان می‎گوید که سیاستمداران صهیونیست برای دهه‌ها تلاش کرده اند که اطمینان حاصل کنند که مشارکت سیاسی شهروندان فلسطینی برابر با مشارکت شهروندان یهودی نیست و نباید باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *