اساس تشکیل سازمان قضایی حفظ نیروهای مسلح از آسیب‌های احتمالی است

9:24 - 13 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۵۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان مازندران با حضور در جمع سربازان مرکز آموزشی المهدی بابل وابسته به سپاه از نزدیک مسائل حقوقی و قضایی را برای آن‌ها تشریح کرد.
اساس تشکیل سازمان قضایی حفظ نیروهای مسلح از آسیب‌های احتمالی استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران با حضور در جمع سربازان مرکز آموزشی المهدی بابل وابسته به سپاه از نزدیک مسائل حقوقی و قضایی را برای آنها تشریح کرد.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در جمع این سربازان که همگی فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بودند، خاطرنشان کرد: حضور قضات خدوم سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در یگان‌ها را قدر بدانید؛ چراکه علی‌رغم حجم سنگین کار در دادگاه و دادسرا، برای آموزش اهمیت قائل هستند تا با بیان قوانین و مرور مقررات و تجارب، از بروز جرایم جلوگیری به‌عمل آید.

این مقام قضایی با اشاره به این روایت از امام صادق (ع) خطاب به یکی از یارانش که عمل زشت در هر شرایطی زشت است، ولی از تو به‌دلیل وابستگی به ما ناپسندتر است، افزود: مجازات نیرو‌های مسلح به دلیل جایگاه والای آن‌ها در کشور قطعاً شدیدتر و قاطع‌تر بوده و اساساً سازمان قضایی به همین منظور تشکیل شده تا ضمن برخورد قاطع با مجرمان، جایگاه نیرو‌های مسلح را حفظ و از آنان در مقابل آسیب‌های احتمالی صیانت کند.

وی در ادامه، با بیان آثار اجتماعی سوءسابقه به تشریح جرایم جعل، ضرب و جرح، اهانت، استعمال مواد مخدر، فرار خدمت و سهل‌انگاری منجر به ایراد خسارت به اموال نظامی پرداخت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *