وزارت دفاع ترکیه:کشتی‌های حامل مواد غذایی بنادر اوکراین را ترک نخواهند کرد

22:19 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۴۹۱۶
وزارت دفاع ترکیه اعلام در واکنش به تعلیق صادرات غلات اوکراین با اعلام‌اینکه کشتی‌ها بنادر اوکراین را به دلیل تعلیق مشارکت روسیه در قرارداد غلات ترک نمی‌کنند، تاکید کرد: کشتی‌های حامل مواد غذایی بنادر اوکراین را ترک نخواهند کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای درباره تعلیق صادرات غلات اوکراین اعلام کرده است که کشتی‌های حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین به دلیل تعلیق مشارکت روسیه در توافق انتقال غلات در دریای سیاه، از این بنادر خارج نمی‌شوند.

ترکیه در ادامه این بیانیه آورده است که قرار است بازرسی کشتی‌ها در نزدیکی استانبول توسط نمایندگان «مرکز هماهنگی مشترک» در روزهای ۳۰ و ۳۱ اکتبر ادامه پیدا کند و براین اساس روسیه توقف موقت صادرات غلات اوکراین به‌ دلیل حمله انجام شده در سواستوپول را به مقامات ترکیه و سازمان ملل اطلاع داده است.

وزارت دفاع ترکیه در ادامه تاکید کرده است که کارمندان روسی مرکز هماهنگی مشترک در حال حاضر در مرکز هستند.

براساس اعلام این نهاد، در این مدت کشتی‌های حامل مواد غذایی بنادر اوکراین را ترک نخواهند کرد و قرار است بازرسی از کشتی‌های بارگیری شده حامل غلات در بندر شهر استانبول، امروز و فردا ادامه داشته باشد.

وزارت دفاع ترکیه با اعلام‌اینکه تماس‌های خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با مخاطبان خود برای حل این مشکل و تداوم فعالیت‌هایی که در چارچوب ابتکار صادرات غلات دریای سیاه تاکنون با موفقیت انجام شده‌اند، ادامه دارد، تاکید کرده است که ترکیه برای کمک‌رسانی و تضمین برقراری صلح در منطقه همان گونه که تاکنون انجام داده است، به نقش فعال خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است؛ روسیه از روز شنبه مشارکت خود در توافق انتقال غلات در دریای سیاه را پس از حمله کی‌یف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه، تعلیق کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *