نگرانی نهادهای اطلاعاتی در انگلیس از هک شدن گوشی تراس

8:37 - 08 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۳۶۷۸
دسته بندی: چندرسانه ، عمومی
تلفن همراه لیز تراس نخست وزیر سابق انگلیس در زمانی که وی وزیر امور خارجه بود، هک شده است.

جاناتان بلیک خبرنگار بی بی سی گفت: او (لیز تراس) در آن زمان، وزیر امور خارجه بوده است. در آن زمان کارزار رهبری حزب محافظه کار در جریان بوده است. اطلاعات مربوط به تلفن همراه وی هک شده و به دست عوامل خارجی افتاده است. اطلاعات تماس‌های تلفنی بین تراس با اعضای کابینه به دست عوامل خارجی افتاده است. تماس‌های تلفنی لیز تراس با وزرای امور خارجه کشور‌های دیگر درباره جنگ اوکراین هم به دست عوامل خارجی افتاده است. هنوز معلوم نیست چگونه این هک روی داده است.

احزاب مخالف دولت در اینجا در انگلیس بر روی این موضوع تمرکز کرده اند. ایوت کوپر وزیر کشور کابینه سایه از حزب کارگر گفت، این یک موضوع مهم در بخش امنیت ملی است و افتادن این اطلاعات به دست کشور‌های دشمن انگلیس می‌تواند تبعات جدی به همراه داشته باشد. حزب لیبرال دموکرات انگلیس هم خواهان تحقیقات برای دستیابی به حقایق این ماجرا شده است.

برخی می‌گویند، رهبری حزب محافظه کار اجازه علنی شدن این موضوع را نداده است. برخی احتمال دسترسی روسیه و دیگر کشور‌ها را به اطلاعات لیز تراس در زمان تصدی مقام وزارت خارجه انگلیس مطرح کرده اند. این موضوع، سبب نگرانی نهاد‌های اطلاعاتی در انگلیس شده است.

دولت انگلیس تاکنون درباره جزئیات این گزارش اظهارنظر نکرده است. دولت پیشتر اعلام کرده بود، ساز و کار‌های خوبی برای مقابله با حملات سایبری و تهدیدات ناشی از آن و از جمله اطلاع رسانی منظم به وزرای دولت درباره محافظت از اطلاعات شخصی خود و کاهش پیامدهای ناشی از حملات سایبری در نظر گرفته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *