جیمزوب نمایی وهم آلود از ستون‌های آفرینش ثبت کرد

15:26 - 07 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۲۸۹۵
تصویری جدیدی از ستون‌های آفرینش که کمی رازآلودتر از تصویر قبلی است،‌توسط ناسا منتشر شد.

خبرگزاری میزان _ فارس به نقل از انگجت نوشت: ناسا تصویر دیگری را که تلسکوپ فضایی جیمز وب از ستون های آفرینش گرفته، منتشر کرد. تصویری که این سازمان فضایی هفته گذشته منتشر کرد، نگاهی دقیق به ستارگان در حال شکل گیری در این منطقه بود اما تصویر جدید وهم آلود و وحشتناک تر است.

تصویری که ابزار مادون قرمز میانی وب (MIRI) گرفته،‌ به موقع ثبت شده است. ناسا می گوید این تصویر چشم اندازی تازه از ستون های آفرینش با تمرکز بر گاز و غبار منطقه ارائه می دهد.

تصویر هفته گذشته با دوربین مادون قرمز نزدیک وب (NIRCam) گرفته شد که توانست از میان ستون های غبار هزاران ستاره جدید را در منطقه با جزئیات بیشتری از قبل مشاهده کند. با این حال، بسیاری از ستارگان به اندازه کافی درخشان نیستند که بتوانند در طول موج هایی که MIRI روی آنها تمرکز می کند، دیده شوند.

مقایسه دو تصویر ثبت شده از ستون‌های آفرینش

ناسا می گوید که با این تصویر، اخترشناسان داده های نور مادون قرمز میانی را با وضوح بالاتری نسبت به گذشته در دسترس دارند. این آژانس خاطرنشان می کند که محققان به حرکت های دقیق تر غبار نگاه می کنند تا یک چشم انداز سه بعدی کامل تر از ستون های آفرینش را تشکیل دهند. این تصویر کمک می کند تا درک عمیق تری از چگونگی شکل گیری ستاره ها ایجاد شود.

ستون های آفرینش در سحابی عقاب و در فاصله 6500 سال نوری از ما قرار دارند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *