تکمیل یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در خراسان رضوی تا ۳ سال آتی

9:16 - 07 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۲۳۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: در بخش توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان خراسان رضوی برنامه سه ساله برای  احداث یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، خیرالله خادمی درباره وضعیت پروژه‌های آزادراهی و بزرگراهی استان خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان خراسان رضوی پروژه‌های بسیار خوبی درحال اجراست، افزود: برنامه سه ساله برای  احداث یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطر نشان کرد:  عملیات اجرایی ۳۵۰ کیلومتر از این بزرگراه آغاز شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد همراه است که امیدواریم تا ۳ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

خادمی ادامه داد: همزمان با  احداث این مسیرها برای پیمان سپاری سایر پروژه‌ها در قالب ۸ طرح بزرگراهی کشور، اقدام شده است تا به برنامه زمان‌بندی شده، متناسب با اعتبار تخصیص یافته، برسیم.

وی درباره پروژه‌های آزادراهی نیز به دو مسیر آزادراهی مهم در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: آزادراه معروف حرم تا حرم دراستان خراسان رضوی حد فاصل مشهد تا سه راهی تربت به عنوان اولین و مهم‌ترین بخش بوده و عملیات اجرایی آن به طول ۳۳ کیلومتر آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد: برای تامین اعتبار این پروژه اولویت‌دار از منابعی مثل تملک اراضی و تهاتر زمین استفاده می‌شود و سرمایه‌گذار بخش خصوصی این آزادراه نیز قرارگاه خاتم الانبیا است، این پروژه با نسبت ۷۰ درصد قرارگاه و ۳۰ درصد دولت تامین اعتبار خواهد شد.

خادمی آزادراه مشهد به سمت قوچان را دیگر پروژه استان خراسان رضوی دانست و گفت: بخش اول این آزادراه به طول ۵۴ کیلومترو حد فاصل مشهد تا چناران به عنوان اولویت اول این مسیر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای این تکمیل این پروژه اعتبار ۵هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که از طریق سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی و سایر منابع دولتی تامین خواهد شد.

خادمی مدت زمان تکمیل این پروژه را سه سال اعلام کرد و گفت: با اتمام این پروژه یکی از گلوگاه‌هایی که در ورودی غربی مشهد است رفع شده و ورود مردم به شهر مشهد را بسیار روان خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *