رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خانبانان: امیدوارم‌ قرارداد چیریچ تمدید شود/ قهرمانی واترپلوی ایران در آسیا سخت، اما دور از دسترس نیست

8:45 - 07 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۶۳۷
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
کاپیتان تیم ملی واترپلوی ایران گفت: کسب مدال طلای آسیا با حضور تیم‌های خوبی مانند قزاقستان و ژاپن کار بسیار سختی است.

حامد ملک خانبانان در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری اردوی تیم ملی واترپلوی ایران در یونان پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: اردوی یونان خیلی خوب بود و در چند روز نخست دیدارهای تدارکاتی باکیفیتی با تیم‌های لیگ برتری و دسته یکی یونان برگزار کردیم. همچنین در یک تورنمت ۴ جانبه با حضور ۳ تیم یونانی شرکت کردیم و در نهایت قهرمان این تورنمنت هم شدیم. باتوجه به اینکه دیدارهای تدارکاتی صبح برگزار می‌شد. صبح‌ها زیر نظر چیریچ صبح‌ها به مرور تمرینات و امور تاکتیکی می‌پرداختیم.

کاپیتان تیم ملی واترپلو در خصوص گروه ایران در مسابقات قهرمانی آسیا،خاطرنشان کرد: جدا از اینکه گروه ایران ۶ تیمی است و باید یک‌بازی بیشتر نسبت به گروه دیگر انجام دهیم، در گروه سخت‌تری هم هستیم. در دیدار نخست باید مقابل تیم تقریبا ناشناخته ازبکستان بازی کنیم. ازبک‌ها در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در رده سنی جوانان داشته‌اند، اما از آنجایی که این تیم چند سالی دگدر بازی‌های آسیایی و مسابقات قهرمانی آسیا نبوده،شناخت ‌کاملی از این تیم نداریم. هرچند ازبکستان از دید ما ناشناخته است، اما قطعا برنامه و هدف دارند.از طرف دیگر بازی اول در هر تورنمنتی حساسیت‌های خاص خودش را دارد و هر چند قرار است چند روز زودتر در محل مسابقات باشیم، اما قطعا پیروی در بازی نخست دشوار خواهد بود‌.

وی افزود: باتوجه به اینکه چندین بار با قزاقستان بازی کرده‌ایم، خوشبختانه شناخت خوبی از این تیم قدرتمند داریم. قزاق‌ها در سال‌های اخیر بهترین نتایج را در قاره آسیا گرفته‌اند و چندین دوره قهرمان بازی‌های آسیایی شده‌اند. تیم کره‌جنوبی هم جزو تیم‌های خوب آسیا به شمار می‌رود و در دوره قبلی بازی‌های آسیایی پس از چین در جایگاه پنجم ایستاد.

ملک‌خانبانان درخصوص هدف تیم ملی واترپلو ايران در مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: جدا از شرایط گروه‌مان در قهرمانی آسیا، هدفمان اینست که در وهله اول با سرگروهی به دور دوم برسیم و در وهله دوم هدف اصلی واترپلوی ایران قهرمانی در آسیا و صعود به قهرمانی جهان است. شاید صحبت از قهرمانی راحت باشد، اما کسب مدال طلای آسیا با حضور تیم‌های خوبی مانند قزاقستان و ژاپن کار بسیار سختی است.

کاپیتان تیم‌ملی واترپلو در واکنش به پایان قرارداد چیریچ در انتهای مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: زیاد به این موضوعات فکر نمی‌کنم، اما از آنجایی که پس از مسابقات قهرمانی آسیا باید فروردین ماه سال آینده در مسابقات جهانی و در شهریور ماه در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنیم بهتر است با توجه به فاصله کم مسابقات مختلف با همدیگر قرارداد چیریچ تمدید شود. قطعا استخدام مربی خارجی پس از پایان قراداد چیریچ و در فاصله چند ماه تا آغاز مسابقات قهرمانی آسیا خوب نیست. امیدواریم قراداد چیریچ تمدید شود و در صورت عدم تمدید مربیان ایرانی خیلی خوبی داریم؛ البته تا جایی که اطلاع دارم مربیان ایرانی از جمله رضایی هم تمایل به همکاری با چیریچ دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *