برنامه‌ای برای واردات آب نداریم

14:17 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۶۲۶
سخنگوی صنعت آب گفت: در حال حاضر واردات آب و جیره بندی آب را در دستور کار نداریم.

خبرگزاری میزان - مهر نوشت: فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب گفت: در حال حاضر واردات آب و جیره بندی آب در دستور کار قرار نداشته و با توجه به برنامه‌ریزی‌های موجود مبنی بر تغذیه مجدد مخازن آب و برش باران در پاییز و زمستان قطعاً به سمت جیره بندی نخواهیم رفت، مگر آنکه پیش بینی‌های انجام شده تحقق پیدا نکند و در شرایطی قرار بگیریم که مقدار محدودی آب برای مدت زمان طولانی باید مدیریت شود و در این شرایط امکان جیره بندی آب وجود دارد. اما در حال حاضر چنین برنامه‌ای وجود ندارد و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته که با وضعیت موجود تأمین آب اتفاق می‌افتد.

سخنگوی صنعت آب در خاتمه با اشاره به اینکه در شرایط نامناسب آبی قرار داریم و مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند در این زمینه توضیح داد: از نظر شاخص تنش‌های آبی کل کشور در شرایط تنش آبی قرار دارد ولی از نظر آب شرب به گونه‌ای پیش بینی کرده‌ایم که جیره بندی و قطعی آب وجود نداشته باشد. ولی کل کشور باید مدیریت مصرف را جدی بگیرند زیرا از لحاظ علمی در شرایط بسیار نامناسب آبی قرار داریم.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *