تاج: از استان‌ها خواستیم یک نماینده به کمیته اخلاق معرفی کنند/ با ورود VAR شرایط بهتر خواهد شد

13:56 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۶۰۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رییس فدراسیون فوتبال گفت: در بحث باشگاه‌ها، چارچوب قراردادها را بررسی و اگر همان بندها را اجرا کنیم بدون شک دیگر شاهد بی‌اخلاقی نخواهیم بود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در نشست هم اندیشی نمایندگان کمیته اخلاق در استان‌ها خطاب به حاضرین گفت: کمیته اخلاق با برگزاری دوره آموزشی گام های ارزنده ای را برای پیشبرد اهداف کمیته و فدراسیون برداشته است. خوشحالم که این همایش بیشتر جنبه آموزشی داشته تا نمایندگان اخلاق در استانها با به روز شدن اطلاعات و برنامه ها و قوانین موجود، در جهت اشاعه فرهنگ و اخلاق در استانها گام بردارند.

وی ادامه داد: اولین گام را در تشکیل بحث اخلاق و منشور اخلاقی در سالهای گذشته برداشته ام و اکنون با ایجاد کمیته اخلاق از سال 93 تا کنون در صدد آن هستیم تا بستر اشاعه اخلاق و فرهنگ سازی را در فوتبال کشور فراهم کنیم. با ایجاد قوانین، باعث می شویم شاهد روند رو به رشد باشیم. حاصل قانون این می شود که عوامل مربوطه اعم از باشگاهها، بازیکنان، مربیان و افراد ذینفع با تبعیت از قانون پیش روند اما اگر قانونی وجود نداشته باشد بدون شک شاهد هرج و مرج خواهیم شد. ایجاد قانون، بسیاری از موانع را رفع میکند. صحبت‌هایی که از مقام محترم معظم رهبری شنیدیم، دوست داشتم که در بحث اخلاق اتفاق خوبی رخ دهد. بر همین اساس در بحث بازی جوانمردانه و ترویج اخلاق که یکسری با قانون و رفتار است باید در راستای ترویج این امر گام بر داریم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: بحث کمیته اخلاق طبق قانون، احکامش مرکزی است. با توجه به اینکه همه ورزش ما در استان‌ها است بر همین اساس از هیات‌های فوتبال و باشگاه‌ها خواستیم که یک نماینده را برای کمیته اخلاق معرفی کنند تا با همکاری و تعامل در استانها و در نهایت کمیته احلاق بتوانیم به اهداف خود برسیم. در واقع تحقیقات در استانها انجام و در نهایت در کمیته اخلاق برای رسیدن به نتیجه، اقدامات مد نظر انجام شود. اعتقادم قلبی من این است که در این حوزه کار مهم و مثمر ثمری صورت بگیرد. آمادگی خود را در این زمینه اعلام می کنم و بدانید که از هیچ تلاشی برای روند رو به رشد و پیشبرد اهداف در کمیته اخلاق دریغ نمی کنم.

تاج در ادامه بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق مثبت در فوتبال رخ دهد. آثار وضعی در جامعه باید دیده شود. به عنوان مثال در بحث داوری با آوردن VAR ، مطمئنا شرایط بهتر خواهد شد و همه بازی مهم به وسیله تکنولوژی و فرایند علمی پیش می رود. در کمیته اخلاق نیز باید پنل و سند راهبردی داشته باشیم تا موفق باشیم. در مابقی بخش ها نیز باید با بررسی و گزارش نویسی و در نهایت ایجاد 20 درصد مجازات، کاری کنیم که بی اخلاقی و فساد از فوتبال دور شود. بر همین اساس باید آیین نامه اخلاقی ارائه شود، آموزش داده شود و در نهایت ترویج داده شود تا به هدفمان برسیم.

وی در ادامه افزود: در بحث باشگاه‌ها، چارچوب قراردادها را بررسی و اگر همان بندها را اجرا کنیم بدون شک دیگر شاهد بی‌اخلاقی نخواهیم بود. کلیه مجموعه باشگاهها طبق قراردادشان برای حق مصاحبه، اظهار نظر، فرافکنی اگر اقدام نکنند طبق قوانین باشگاه باید عمل شود و محرومیتی ایجاد شود. اگر باشگاه پیگیری کند و بازیکن یا مربی متوجه شود که از قراردادش درصدی کسر می شود، قانون را رعایت می کند. به عنوان مثال یکی از قوانین فیفا می گوید پیراهن در آوردن یک اخطار، تکل با تشخیص زدن پای بازیکن، اخراج دارد و در همین راستا بازیکنان و باشگاه‌ها پیش می‌روند.

رییس فدراسیون در پایان گفت: آیین نامه دقیق و آموزش ادامه دار برای نمایندگان باید ادامه داشته باشد. کدی هست که فدراسیون فوتبال می تواند بهره مالکانه از فوتبال کشور ببرد و باید ماموریت اصلی خود را در این زمینه موفق شویم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *