نتایج تحقیقات عربستان درباره حمله به دانش‌آموزان یمنی ننگین است/آمریکا در جنگ بی‎رحمانه‎ای شرکت کرده است

13:09 - 11 شهريور 1397
کد خبر: ۴۴۹۱۴۴
پایگاه «امریکن کانزرویتیو» در گزارشی به تحقیقات ائتلاف متجاوز عربستان درباره حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در روز ۹ آگوست پرداخته و نتیجه این تحقیقات را ننگین توصیف می‌کند.

نتایج ننگین تحقیقات ائتلاف عربستان درباره حمله به اتوبیو حامل دانش‌آموزان یمنی

به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «امریکن کانزرویتیو» در گزارشی به تحقیقات ائتلاف عربستان درباره حمله به اتوبوس حامل دانش آموزان یمنی در روز ۹ آگوست پرداخته و نتیجه این تحقیقات را ننگین توصیف می‌کند.

ژنرال «منصور المنصور»، سخنگوی بخش «ارزیابی مشترک حوادث» ائتلاف عربستان مدعی شده که این اتوبوس حامل مقامات ارشد انصارالله بوده و هدف قرار دادن آن توجیه نظامی دارد.

امریکن کانزرویتیو در واکنش به این ادعای مقامات ائتلاف می‌نویسد: ائتلاف عربستان می‌گوید که اشتباه آن‌ها تأخیر در هدف قرار دادن اتوبوس پر از دانش‌آموزان در زمان مناسب بوده است، موضع آن‌ها به گونه‌ای است که می‌گویند این عملیات خوب بود اگر اتوبوس حامل دانش‌آموزان در منطقه‌ای به دور از یک بازار پر رفت و آمد هدف قرار می‌گرفت، آن‌ها هدف بمباران اتوبوس و کشتن تمام سرنشینان آن را داشتند و اکنون ابراز تأسف می‌کنند که چرا این کودکان را دیر کشته‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: سعودی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها ما را به سمت این عقیده می‌کشانند که قتل‌عام ده‌ها کودک بیگناه به این دلیل که شاید یک مقام ارشد انصارالله در اتوبوس وجود داشته «مشروع» است، اما این فقط نشان می‌دهد که آن‌ها الفبای تعهدات خود تحت قوانین بین‌المللی را درک نکرده‌اند.

امریکن کانزرویتیو می‌افزاید: نتایج تحقیقات ائتلاف عربستان نشان می‌دهد که آن‌ها به هیچ عنوان یاد نمی‌گیرند که آسیب به غیرنظامیان یمن را کاهش دهند و اقدامی در این زمینه انجام دهند و اکنون به طور قطع می‌توان فرض کرد که آن‌ها نمی‌خواهند در این زمینه کاری انجام دهند.

این پایگاه در پایان خطاب به کنگره آمریکا می‌نویسد: ضروری است که کنگره تمامی حمایت نظامی از ائتلاف را متوقف و به حضور آمریکا در این جنگ بی‌رحمانه پایان دهد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *