آخرین وضعیت آب وهوا؛احتمال بارش برف از اواسط هفته آینده

9:48 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۴۳۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی شرایط جوی امروز را برای تشکیل توده گردوخاک در کشور عراق فراهم دانست و گفت: این پدیده به استان‌های مرزی کشور از جمله در غرب و جنوب غرب کشور انتقال می‌یابد.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز مناطقی از استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و همچنی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین البرز تهران و شمال سمنان، بارش باران همراه با گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش شدت بارش‌ها در غرب گیلان گفت: فردا شنبه گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق به خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم کشیده می‌شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: روز شنبه بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار است و ارتفاعات زاگرس در غرب و جنوب غرب کشور با بارش‌های پراکنده و خفیف همراه خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه مجددا مناطقی از اصفهان، شمال استان فارس، یزد و بخش هایی از سواحل خزر بارش‌های خفیف همراه با وزش باد رخ  می‌دهد و روز سه‌شنبه بارش‌ها علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال بارش برف طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی خبر داد و گفت: از لحاظ شرایط دمایی نیز روزهای جمعه و شنبه بین ۴ تا ۶ درجه در نوار شمالی کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود.

رفیعی  اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک در کشور عراق فراهم است، انتقال این پدیده به استان‌های مرزی کشور از جمله در غرب و جنوب غرب کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: روز دوشنبه سرعت باد در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز و روز سه شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و جنوب شرق کشور افزایش یافته و سبب خیزش گرد و خاک در برخی از نقاط خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های دریای خزر روزهای جمعه، شنبه و سه شنبه مواج و متلاطم می‌شود.

رفیعی آسمان امروز تهران را نیمه ابری تا ابری پیش‌بینی کرد و گفت: تهران امروز در ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت باد و همگام شب با بارش پراکنده و گاهی رگبار همراه می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه دمای تهران امروز به ۲۴ درجه و کمینه دمای تهران نیز به ۱۷ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *