مطالعات اولیه قطار تندرو تهران-مشهد آغاز شد

9:33 - 06 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۴۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر راه و شهرسازی از آغاز مطالعات پروژه راه اندازی قطار تندرو تهران-مشهد و مکان یابی برای ساخت شهرک فرودگاهی خبر داد.

خبرگزاری میزان - بنابر اعلام پایگاه خبری راه و شهرسازی، رستم قاسمی ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس و مدیران شهری مشهد اظهار داشت: در سفری که با معاونین وزارت خانه چند ماه پیش به مشهد داشتیم در جریان بسیاری از مشکلات در سطح استان قرار گرفتیم.

وی با با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری و تأکید ایشان برای تسریع رسیدگی به موضوع قطار تندرو تهران-مشهد گفت:موضوع ایجاد این خط ریلی جدید بررسی و بنا شد تا آنها ظرف دو ماه آینده گزارش مطالعات اولیه آن ارائه شود.

قاسمی با اشاره به پروژه شهرک فرودگاهی به عنوان دومین پروژه سطح ملی در مشهد مقدس گفت: مطالعات اولیه و مکان یابی برای ساخت شهرک فرودگاهی مشهد صورت گرفته است و در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی با بیان وضع جاده های کشور توضیح داد:  ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده در سراسر کشور داریم اما در ۱۰ سال گذشته اعتباری برای نگهداری از جاده های کشور در بودجه وزارت راه و شهرسازی دیده نشده است.

قاسمی با تائید صحبت رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص ایرادات مسیرهای زمینی منتهی به شهر مشهد عنوان کرد: با توجه به درخواست کمیسیون عمران مجلس، مسئولین استانی و مردم شریف مشهد موضوع راه های مواصلاتی به شهر استان خراسان رضوی و شهر مشهد به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موضوع حمل و نقل هوایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان پروازهای ورودی و خروجی شهر مشهد کم نیست اما کافی نیز به نظر نمی رسد.


وی ادامه داد: در خصوص حمل و نقل هوایی کل سیستم هوایی کشور باید مورد بررسی قرار بگیرد؛ ما در چند ماه گذشته توانستیم در خصوص حمل و نقل مسافران حج و اربعین عملکرد قابل قبولی از خود برجای بگذاریم.


قاسمی افزود: در جریان حج با وجود محدودیت های کشور عربستان در خصوص تائید تنها یک ایرلاین ایرانی توانستیم ماموریت خود را به خوبی انجام دهیم.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی می تواند تحول عظیمی در حمل و نقل کشور ایجاد کند گفت: امروز سیستم حمل و نقل ریلی به دلیل عمر طولانی ناوگان از سرعت پایینی برخوردار است که نوسازی آن باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.


قاسمی ادامه داد: ۱۴ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود دارد اما عدم اتصال بخش زیادی از این مسیرها به یکدیگر سبب شده نتوانیم از ظرفیت ژئوپلوتیکی ایران در منطقه استفاده کنیم.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار کامیون حمل بار در کشور مشغول فعالیت است گفت: از این میزان ۱۶۰ هزار کامیون عمر بالای ۳۰ سال دارد که سالانه سوخت مازاد قابل توجهی را استفاده می کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *