رئیس کل دادگستری استان کرمان: 98 درصد از پرونده های حوزه قضایی رودبار در ۷ ماه نخست سال رسیدگی شد

21:53 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۲۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ۷ ماهه امسال حدود ۵ هزار و ۱۵۵ پرونده وارد حوزه قضایی رودبار شده و ۹۸ درصد این پرونده ها رسیدگی شده و در مرحله اجرای حکم قرار دارد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار کرد: در سفر سه روزه به جنوب استان جلسات متعددی با مسئولان ۵ شهرستان جنوبی داشته ام و دغدغه ها و نگرانی های موجود استماع شد و این موارد در دستگاه قضایی استان پیگیری خواهد شد.

وی بیان کرد: تلاش می شوداز حداکثر ظرفیت دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات موجود در ۵ شهرستان جنوبی استان استفاده نماییم و مواردی که مرتبط با دستگاه قضایی نیست، از سایر نهادها مطالبه شده و پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به سفر سه روزه خود به جنوب استان کرمان و برگزاری دیدارهای متعدد با ریش سفیدان و متنفذین محلی، گفت:همواره به همکاران خود در دستگاه قضایی برای استفاده از ظرفیت های مردمی معتمدان، ریش سفیدان، روحانیون و علمای شیعه و سنی تاکید کرده ام ور این زمینه برنامه های مکتوب به حوزه های قضایی اعلام می شود تا هر جه سریعتر اعمال و اجرایی شوند و مردم جنوب استان شاهد اثرات آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در شورای اداری رودبار جنوب اظهار کرد: در سفرهای شهرستانی تلاش می شود براساس حمایت های حقوقی و قضایی زمینه ای فراهم شود که ظرفیت های مناطق شناسایی شده و به بهترین شکل ممکن در جهت منافع مردم مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان کرمان به ویژه مناطق جنوبی استان ظرفیت های بسیار خوب و تهدیدات بسیار کمی دارد که با استفاده از ظرفیت های موجود می توان این تهدیدات را مدیریت کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بخشی از پرونده های وارده به دستگاه قضایی ناشی از عدم مدیریت صحیح در حوزه های مختلف است و اگر هر بخش وظیفه خود را به طور کامل و دقیق انجام دهند، از تشکیل این پرونده ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس دادگستری استان کرمان اظهارکرد: شهرستان رودبار نیز از شهرستان های پرظرفیت استان کرمان است و مدیران باید این فرصت ها را مدیریت کنند تا مردم از مزایای این ظرفیت ها بهره مند شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اعمال فشارهای خارجی بر معیشت مردم خاطرنشان کرد: امروز شرایط کشور و مردم ایجاب می کند که از ظرفیت های موجود استفاده کرده و به مردم کمک کنیم تا بتوانند از این شرایط عبور کنند.

وی گفت: در شرایط سخت کنونی باید در روش ها، تفکرات و ارائه خدمات به مردم بازنگری کنیم زیرا دشمن تمام توان خود را برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام به کار گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در شرایط کنونی باید به شکلی جهادی اقدام کنیم، گفت: اقدام جهادی تابع زمان نیست و مدیران باید همواره آماده خدمت به مردم باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به وضعیت قضایی رودبارجنوب اشاره و بیان کرد:در ۷ ماهه امسال حدود ۵ هزار و ۱۵۵ پرونده وارد حوزه قضایی رودبار شده و ۹۸ درصد این پرونده ها رسیدگی شده و در مرحله اجرای حکم قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: در سال جاری ۴۴ درصد پرونده های قابل صلح و سازش در شهرستان رودبار جنوب به سازش ختم شده است.

وی عنوان کرد: با پیشگیری از وقوع جرائم خرد از جمله توهین، تهدید و ... می توان زمینه ای را ایجاد کرد که ظرفیت دستگاه ها و نهادهای حاکمیتی به موضوعات مهم از جمله توسعه اقتصاد و اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم اختصاص یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *