دبیرکل سازمان ملل حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ را محکوم کرد

16:02 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۱۰۶۲
دبیر کل سازمان ملل حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

خبرگزاری میزان - «امیر سعید ایروانی»، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در نیویورک روز گذشته به وقت محلی در ابتدای سخنرانی خود در نشست شورای امنیت تحت عنوان حفظ صلح و امنیت بین‌المللی،تاکید کرد: قبل از اینکه سخنان خود را شروع کنم مایلم غم و اندوه خود را نسبت به اینکه مردم کشورم هدف حملات تروریستی قرار گرفتند ابراز کنم در شرایطی که براساس گزارش‌های اولیه، افراد مسلحی به حرم شاهچراغ در شیراز حمله کردند و تاکنون 15غیر نظامی شهید و 21 نفر زخمی شده‎اند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: این یک حمله وحشتناک تروریستی علیه شهروندان ازجمله کودکان و زنان است. ایران یکبار دیگر تروریسم را در همه اشکال آن به عنوان یک تهدید واقعی و بزرگ علیه صلح و امنیت بین‌المللی می‎داند و انتظار می‌رودکه شورای امنیت سازمان ملل این جنایت وحشتناک را بطور صریح و قوی محکوم کند.

ساعتی پس از سخنان سفیر و نماینده دائم کشورمان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل طی بیانیه‌ای حمله تروریستی در حرم مقدس شاهچراغ (ع) در شیراز را که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است،محکوم کرد.

دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه تاکید کرد: این اقدامات که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهد به طور ویژه فجیع و وحشتناک است . دبیرکل سازمان ملل بر لزوم محاکمه و مجازات عاملین این جنایت علیه غیرنظامیان که در حال انجام فرائض مذهبی بودند تاکید کرد.


«گوترش» همچنین مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده های شهدا، مردم و دولت ایران ابراز کرد و برای مصدومین و مجروحان این حادثه بهبودی عاجل آرزو کرد.

تقریبا لحظاتی پس از اعلام خبر حادثه تروریستی شیراز، «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل این حادثه را محکوم کرده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *