رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساپینتو: گفتند جریمه نمی‌شوی، اما محرومم کردند/ لایق صداقت بیشتری از داوران هستیم

14:24 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۹۱۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: دوست داریم بازی باکیفیتی از خود به نمایش گذاریم و در چنین زمینی ما بازنده خواهیم بود و این اصلا منصفانه نیست.

خبرگزاری میزان - ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از دیدار استقلال با هوادار در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*قبل از اینکه در مورد بازی فردا صحبت کنم، در مورد اتفاقاتی که برایم افتاد و جریمه شدم ناراحت هستم. لایق آن نبودم و واقعا نمی‌فهمم. از این رای واقعا مایوس شدم. صادق و جدی نبودند.

*توافق کردیم که ۵ دقیقه صحبت کنیم. رفتیم و صحنه‌هایی را که دیدیم چیزی در آنها نبود. بیشتر از وقت معمول هم ماندیم. جو دوستانه بود و تاکید کردند که کاری نکردم. گفتن جریمه نمی‌شوید اما جریمه و محرومیت دادند. می خواهم بدانم وقتی رفتیم بیرون چه اتفاقی افتاد؟ از من هم خواستند وقتی بیرون رفتم صحبت نکنم. باعث شگفتی من شد. اگر روزی کاری کنم فکر کنم ده جلسه محروم می‌کنند. این ناامیدی بود که خواستم با شما در موردش صحبت کنم. وقتی روی یک نفر دست می‌گذارند تاثیر برای همه است.

*موضوع دوم داوران است. تا کجا می‌خواهند این رفتار را داشته باشند؟ کی می‌خواهند صادق باشند؟ هر بازی از ما امتیاز می‌گیرند. لایق این هستیم که در بازی ها صداقت را ببینیم. وقتی به استقلال آمدم، به هواداران قول دادم که سه قهرمانی برایشان بیاورم چون تیم بزرگی مانند استقلال، سپاهان و پرسپولیس احترامی از سوی داوران دارند. نمی‌خواهم کار خارق العاده‌ای کنند. فقط صداقت داشته باشند. تا به حال احترامی بابت برتری ما ندیدم.

*اگر با ما صادق بودند ۶ امتیاز جلوتر بودیم. این لیگ خیلی سخت است. همه تیم‌ها قوی و خوب هستند. اگر از این امتیازات استفاده نکنیم، کار خیلی سخت می شود. این حقیقت است. اگر پنالتی‌ها را برایمان می‌گرفتند شکاف بزرگی در لیگ ایجاد می‌شد. من در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم و به همه احترام می‌گذارم.

*دو تا فینال تا آغاز جام جهانی داریم. یک فینال در برابر هوادار داریم و یک فینال دیگر مقابل نساجی. در مورد آن بازی نیز وقت داریم که بعدا صحبت کنیم ولی اکنون یک موضوع رخ داده در ارتباط با سوپرجام که من اصلا آن را درک نمی‌کنم. ما اینجا ورزشگاه‌های بسیار خوبی داریم. من می‌گویم که آزادی نمی‌شود چون بی‌طرف نیست و نمی‌توانیم آنجا بازی کنیم. ما استادیوم سپاهان را داریم که بسیار ورزشگاه خوبی است. همچنین ورزشگاه تیم فولاد را هم داریم. 2 استادیوم دیگر نیز در مشهد و تبریز داریم. ما در ایران 4 استایوم سمبلیک داریم.

*در حال حاضر ما هوادار هم در ورزشگاه نداریم که با این حساب می‌توان این مسابقه را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد. حالا من قبول می‌کنم که ما نمی‌توانیم در آزادی بازی کنیم ولی چرا جاهای دیگر نه؟ من با تمام احترامی که برای تیم مس کرمان دارم ولی به نظرم این یک بازی فینال است و بازی فینال باید در بهترین ورزشگاه و بهترین زمین چمن برگزار شود. من بازی‌های مس کرمان را دیده‌ام و می‌دانم زمین آنها هموار نیست. آن زمین پر از چاله است.

*ما دوست داریم بازی باکیفیتی از خود به نمایش گذاریم و در چنین زمینی ما بازنده خواهیم بود و این اصلا منصفانه نیست. ما نمی‌توانیم در زمینی که پر از ناهمواری است بازی کنیم و این اصلا اتفاق خوبی نیست. نمی‌دانم این تصمیم را چه کسی گرفته است و این تصمیم کاملا علیه ما است. من امیدوارم که تا 5 روز پس از بازی مقابل هوادار، روی زمین این ورزشگاه کار کنند. من می‌دانم که فدراسیون یک تیمی را برای ترمیم ورزشگاه مس فرستاده تا بهترین کیفیت ممکن ارائه شود. امیدوارم بازی با مس خوب دنبال شود نه اینکه یک جنگی داشتیم به خاطر اینکه کیفیت زمین چمن اصلا خوب نیست.

*همانطور که قول دادم به هواداران، ما برای پیروزی خواهیم جنگید. نمی‌توانم اکنون به هواداران هیچ قولی بدهم زیرا 6 امتیازی که از ما گرفتند اصلا اتفاق نرمال و طبیعی نیست. این تصمیمی که برای سوپرجام گرفتند هم اصلا تصمیم نرمالی نیست. ما در مقابل چند جبهه در حال جنگ هستیم. الان متوجه این شدم. آنها هر چقدر بخواهند به ما ضربه بزنند ما بیشتر با هم متحد خواهیم شد. هر کسی در استقلال به جنگیدن ادامه خواهد داد و ما متحد خواهیم شد.امیدوارم در ادامه موضوعات طبیعی‌تری را مشاهده کنیم. ما فقط به دنبال تصمیمات نرمال هستیم. هم برای خودمان و هم برای تیم‌های دیگر ولی اکنون این احساس به من دست نداده است.

*در خصوص بازی با هوادار باید بگویم که تیم خیلی خوبی است و مربی بسیار باتجربه‌ای دارد. در اول فصل با آنها یک بازی دوستانه داشتیم که نسبت به آن زمان بسیار بهتر شدند. در 3 بازی اخیر نتایج بسیار خوبی گرفتند و قبلا با سیستم 1-3-2-4 بازی می‌کردند ولی الان سیستمان با 3-4-3 بازی می‌کنند. 3 بازیکن در خط حمله دارند که باکیفیت هستند و سرعت بسیار بالایی دارند که باید مراقب آنها باشیم. وینگرهایی خوبی دارند که خیلی خوب به باکس و محوطه می‌رسند. امیدوارم در مقابل هوادار به برتری برسیم. به برد نیاز داریم و امیدوارم داوران هم خوب قضاوت کنند و بدون هیچ اشتباهی سوت بزنند.

*متاسفم که این تیم ها با اصولی که ما برای قهرمانی کار می کنیم، بازی نمی‌کنند. دوست دارم آن ها مثل سپاهان و پرسپولیس بازی کنند اما تا الان اینطور نبوده و باعث تاسف است. من تا به حال فوتبال خوب از آن ها ندیده ام.

*من به این شیوه که یکی دو اتوبوس پارک می کنند احترام می گذارم. این استراتژی آن ها است. من این را دوست ندارم. برای فوتبال ایران هم خوب نیست اما احترام می‌گذارم. هر‌ مربی ایده خودش را دارد. توقع دارم همین بازی که مقابل استقلال انجام می‌دهند را مقابل تیم‌های دیگر هم داشته باشند. مقابل پرسپولیس یا سپاهان این بازی را ندیده‌ام. آنطور که مقابل ما دفاع می‌کنند، مقابل تیم‌های دیگر دفاع نمی‌کنند.

*اگر آن رفتاری که با ما دارند را ببینم حتی اگر دوست نداشته باشم هم احترام می گذارم چون همان را برای دیگران هم انجام می دهند. حالا در آینده می‌بینیم مدلی که با ما کار می کنند را مقابل تیم های دیگر هم اجرا می کنند یا نه. باید سخت کار کنیم. کار سخت است. بعضی اوقات نمی توانید لحظات اول گل بزنید. داوران پنالتی ها را نمی گیرند، کار سخت می شود. باید در حمله کارآمدتر ظاهر شویم. باید تمام کنندگی را تقویت کنیم. روی این مساله در حال کار هستیم.

*روی این موضوع کار می‌کنیم. به آن ها در هر بازی اعتماد به نفس می دهیم که گل بزنند. به بعضی بازیکنان فرصت دادم. به ارسلان مطهری هم که زیاد بازی نکرده بود فرصت دادم. آرمان رمضانی هم مصدوم است. سعی می‌کنیم مهاجمان را تقویت کنیم و به آن ها اعتماد به نفس بدهیم که کمک کنند و گل بزنند.

*با وجود اینکه سجاد شهباززاده شماره ۹ نیست که بیاید کار را تمام کند یا پیمان بابایی که مهاجم در باکس نیست. او سریع است و در عمق و فضای پشت، توپ می خواهد. ارسلان مطهری مخلوطی از این بازیکنان است. فقط آرمان رمضانی شماره ۹ است که داخل محوطه جریمه و نزدیک تمام کردن باشد. سعی می‌کنیم با همه کار کنیم. آن ها هم سخت تلاش می کنند. من هم به آن ها اعتقاد دارم و امیدوارم که بتوانند به تیم کمک کنند.

*الان برای تحریکاتی که انجام می شود آماده‌تر هستم. مشکلاتی با مربیان تیم‌های دیگر داشتم که مسلما باید بیشتر دقت کنم. نباید اجازه بدهم من را تحریک کنند. حتی اوقاتی که احساساتی می شوم همیشه روی بازی تمرکز می‌کنم. بعضی اوقات ممکن است حرکات دست انجام بدهم یا احساساتی‌تر شوم ولی همیشه تمرکز دارم. سعی می کنم به این شرایط بیشتر توجه کنم و دقت داشته باشم.

*با سرمربی تیم ملی همه گونه همکاری خواهم داشت. در هر موضوعی که نیاز داشته باشد.

*همه چیز برای فردا خوب و عالی است. فقط زواری و آرمان رمضانی نیاز دارند فرآیند لازم را تمام کنند. بقیه صددرصد آماده هستند.

*من با کل تیم خوشحال هستم. بعضی اوقات یکی خوب و یکی بد است. یکی سرحال‌تر است و یکی سرحال نیست. بعضی بازی ها از راست بازی می کنیم و در بعضی از جناح چپ. مسلما همه دوست دارند همیشه خوب بازی کنند. همه بازی‌ها را در آخر دیده‌ام و کیفیت تیم در میانه، راست و چپ عالی است. فقط روی تمام کنندگی باید کار کنیم.

*تصمیمی که برای بازی سوپرجام گرفتند، برای ما خوب نیست. این یک اظهار نظر است. اگر کیفیت زمین برای بازی ما خوب نباشد، برای ما بد است و فرصت کمتری به دست می آوریم.

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال ساپینتو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *