رئیس کل محاکم تهران از مجتمع قضایی شهید کچویی و زندان اوین بازدید کرد

13:50 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۸۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در بیست و ششمین بازدید خود از مجتمع های قضایی در سال جاری، از مجتمع قضایی شهید کچویی ( ویژه زندانیان ) و خسارت های ناشی از حوادث اخیر در زندان اوین بازدید کرد.


خبرگزاری میزان - در راستای بازدیدهای مستمر و هفتگی، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در بیست و ششمین بازدید خود از مجتمع های قضایی در سال جاری، از مجتمع قضایی شهید کچویی ( ویژه زندانیان ) و خسارت های ناشی از حوادث اخیر در زندان اوین بازدید کرد و ضمن دیدار با همکاران در نشستی تخصصی در جمع قضات این مجتمع و مدیران زندان اوین حضور یافت.
وی در این نشست ضمن تشکر از زحمات مدیریت و پرسنل قضایی و اداری این مجتمع، بیان کرد: بحمدالله مجتمع قضایی شهید کچویی به اهدافی که در بدو تاسیس داشت کاملا دست یافته و خدمات بیش از آن نیز ارائه می دهد.
وی گفت: سرعت و دقت در رسیدگی و دسترسی آسان زندانی و خانواده آنان به مرجع قضایی و تعیین تکلیف فوری از جمله اهدافی بود که عملکرد مطلوب مجتمع، حکایت از توفیق بالا در این زمینه را دارد.

رئیس کل محاکم تهران گفت: همکاری، حمایت و پشتیبانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و مسئولین محترم زندان اوین در شکل گیری و سرعت عملکرد این مجتمع قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش وارده و ورودی بیش از 250 فقره به هرشعبه، اختصاص قاضی به مجتمع یک ضرورت فوری است.

در این نشست، در ابتدای جلسه آقای عباس رضایی سرپرست مجتمع قضایی شهید کچویی ( ویژه زندانیان) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کمی و کیفی مطلوب مجتمع به تبیین رئوس فعالیت ها و اهداف پیش رو در راستای سیاست ها و برنامه های تحولی محاکم پرداختند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران در حاشیه این بازدید از محوطه زندان اوین و محل آتش سوزی و آثار آشوب اخیر برخی از زندانیان بازدید کرد و با دریافت گزارشی از رئیس زندان اوین در خصوص این حادثه، از زحمات و تلاش مجدانه و عملیات فوری و پیشگیرانه دستگاه قضایی استان، پرسنل زندان و نیروهای امنیتی تقدیر و تشکر کرد.

وی در این زمینه بیان کرد: این اتفاق در زندان کاملا متفاوت از اعتراض در جامعه است و لذا آسیب شناسی و کشف علت بروز حادثه و اقتدار در برخورد با مسببین مورد تاکید است و در این زمینه رافت و ارفاق جایگاهی ندارد.

در این بازدید معاونین قضایی ستادی رئیس کل محاکم تهران ( محمد ملایی، عادل ترازوی زر، علی زمانی ) و مهدی فلاح مدیر دفتر کل محاکم، جعفری رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، را همراهی می کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: زندان اوین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *