رئیس كل دادگستری استان اصفهان: شوراهای حل اختلاف به موازات دادگستری‌ها تقويت می‌شوند

11:46 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۶۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اعضای ستادی شوراهای حل اختلاف با رئيس كل دادگستری استان اصفهان ديدار و گفت‌و‌گو كردند.

خبرگزاری میزان - اعضای ستادی شوراهای حل اختلاف با رئيس كل دادگستری استان اصفهان ديدار و گفت‌و‌گو كردند.

حجت الاسلام و المسلمين جعفری در اين نشست از تلاش‌های جهادی كاركنان شورای حل اختلاف تقدير كرد و بيان کرد: فعاليت در شورای حل اختلاف با تمام محدوديت‌هايی كه از آن آگاه هستيم به معنای واقعي كلمه جهادی است و اين تلاش و همت والا جای تقدير و تشكر دارد.

وی افزود: با توجه به اينكه شوراي حل اختلاف نسبت به ديگر نهادها از قدمت كمتری برخوردار است طبيعتا مشكلات و كمبودهای بيشتری در اين حوزه وجود دارد اما قوه قضاييه خاصه شخص رئيس قوه قضاییه، پيگيری‌های زيادی در جهت بهبود شرايط شوراها انجام داده و می دهند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تقويت موازی دادگستری و شورای حل اختلاف، تصريح كرد: دستگاه قضای به موازات تقويت كيفی و كمی دادگستری‌ها تقويت شوراهای حل اختلاف را نيز در دستور كار قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه ايجاد صلح و سازش به‌عنوان اصلي‌ترين وظيفه شوراهای حل اختلاف است، تاكيد كرد: تمام ظرفيت‌ها در شورای حل اختلاف بايد در مسير گسترش صلح و سازش در جامعه به‌كار گرفته شود چرا كه اولويت اول شورای حل اختلاف جلوگيری از تشكيل پرونده قضايی و ادامه دعوی است.

بیشتربخوانید

رئيس كل دادگستری اصفهان: كيفرخواست ۴۶ پرونده قضايی متهمان اغتشاشات اخیر صادر شد

حجت الاسلام و المسلمين جعفری تصريح كرد: كاركنان با سابقه شورای حل اختلاف، تجربه‌های گران‌بهايی در مقوله صلح و سازش دارند و با تشكيل كميته‌ای متشكل از قضات و كاركنان با تجربه شورای حل اختلاف مي‌توان برنامه‌های كاربردی در راستای ارتقای سطح كيفی خدمات در شوراهای حل اختلاف تدوين كرد و از آن‌ها بهره برد.

جعفری در ادامه از مسئولان شوراهای حل اختلاف خواست تا با شناسايي افراد توانمند در عرصه صلح و سازش اعم از ريش‌سپيدان محلي، افراد معتبر و معتمدين اصناف و ائمه جماعات، گام‌های بلندتری در افزايش آمار صلح و سازش در جامعه بردارند.

گفتني است در اين نشست، شركت‌كنندگان به بيان برخي مشكلات موجود در شوراهای حل اختلاف پرداختند و رئيس كل دادگستری نيز دستوراتی در جهت رفع برخی كمبودها صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *