رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مجموعه دادگستری و بازرسی استان حامی مدیران پاکدست، شایسته و توانمند است

9:46 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۵۵۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجا غربی گفت:افتخار ما این است که هر دو مجموعه دادگستری و بازرسی در یک نظام ارزشمند در سنگر خدمت به مردم در جهت ایجاد اطمینان و ایجاد بسترهای مناسب خدمت رسانی برای مدیران پاکدست نقش آفرینی می کنند.

خبرگزاری میزان-جلسه تعامل و هم اندیشی دادگستری آذربایجان غربی و سازمان بازرسی استان با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری استان، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ابراهیمی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ارومیه، عباسی معاون رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ارومیه و محبوبی مدیر کل بازرسی استان و سر بازرسان و بازرسان بازرسی در محل سالن جلسات بازرسی استان برگزار شد.

عتباتی در این جلسه با تقدیر از تلاشهای شبانه روزی مجموعه بازرسی که در سنگر مهم مبارزه با فساد و نظارت بر حسن جریان در ادارات و سازمانها برای افزایش رضایتمندی و سرمایه های اجتماعی و سالم سازی مناسبات اداری و اجتماعی تلاش می کنند گفت: افتخار ما این است که هر دو مجموعه دادگستری و بازرسی در یک نظام ارزشمند در سنگر خدمت به مردم در جهت ایجاد اطمینان و ایجاد بسترهای مناسب خدمت رسانی برای مدیران پاکدست نقش آفرینی می کنند.

عتباتی ادامه داد: بازرس موفق، بازرسی است که از تعقیب کیفری در کمترین میزان خود استفاده کند و الویتش در پیشگیری و اقدامات بازدارنده باشد. لذا اینگونه بازرسی نشانگر تسلط بازرس و نظارت دقیق وی به حسن انجام امور و قوانین است.

وی افزود: باید جنبه های پیشگیری از تخلفات و جرایم را تقویت کرد و با شناسایی کانون های فساد، شکل گیری جرم را در نطفه خفه کرد و اجازه باورسوزی را نداد چرا که فساد اداری باورسوز است و باور مردم را تحت الشعاع قرار می دهد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ادامه تاکید کرد: مجموعه دادگستری و بازرسی استان حامی مدیران شایسته و توانمند است و کمک به مدیران سالم و پاکدست و در کنار آن برخورد جدی و قانونی با مدیرانی که خطا کار هستند و حقوق بیت المال را تضییع و موجب نارضایتی مردم می شوند را در دستور کار خود دارند.

وی افزود: از بازرسان انتظار داریم که به موضوع تضییع حقوق بیت المال ورود کنند و با تحقیقات علمی، فنی و کارشناسی کار دقیق و نتیجه بخش انجام و گزارش مستدل و مستند خود را تقدیم دادسرا کنند.

عتباتی در پایان بیان کرد: با تقویت اتحاد، انسجام و هم افزایی دو مجموعه باید برای سالم سازی ادارات و حسن اجرای امور و اجرای دقیق قوانین و مبارزه جدی، عمقی و واقعی با فساد گام برداشت که نتیجه آن افزایش رضایتمندی مردم و سرمایه های اجتماعی است.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان مرکز استان نیز به بیان مطالبی پرداخت و گفت: تلاش ما بر این است که پرونده‌های مهمی که از بازرسی استان به دادسرا وارد می شود در جلسه ای با حضور کارشناسان بازرسی و باز پرسان شاخص، اقداماتی که می بایست در حسن، سرعت و دقت رسیدگی به آن صورت پذیرد تبیین شود.

وی ادامه داد: آنچه که در دادسرا مورد تاکید است مبارزه جدی با فساد است و باید به گزارشات مربوط به وجود فساد و تخلفات ورود پیدا کرد و نباید سهل انگاری کرد و با ورود جدی و پیگیری آنها مردم امیدوار باشند.

مجیدی افزود: زمان شناسی و ورود به موقع به تخلفات، مطالبه جدی مردم است و نباید زمان طلایی برای رسیدگی از بین رود.

محبوبی مدیر کل بازرسی استان در ابتدای جلسه گزارشی از اقدامات بازرسی ارائه و ابراهیمی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ارومیه نیز به بیانی مطالبی پرداخت و در ادامه جلسه نیز سر بازرسان و بازرسان بازرسی استان به بیان مشکلات و دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود پیرامون تقویت ارتباط بازرسی استان با دادگستری پرداختند و جلسه با اتخاذ تصمیماتی که به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازرسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *