مخبر: برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مصوب حتی یک روز تاخیر هم مجاز نیست

16:54 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۱۹۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نخستین جلسه شورای توسعه سواحل مکران ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

خبرگزاری میزان _ بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، محمد مخبر در این جلسه توسعه سواحل مکران را از منویات مقام معظم رهبری و از موضوعات مورد تاکید رییس جمهور برشمرد و گفت: سواحل مکران از مهمترین محورهای پیشران توسعه کشور است و می تواند به عنوان موتور محرک برای پیشرفت کشور مطرح باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ظرفیت ها و ذخایر گسترده ای برای توسعه کشور در منطقه مکران وجود دارد، به سفر اخیر خود به کشور روسیه اشاره و تصریح کرد: نخست وزیران کشورهای ساحلی خزر در این سفر بر موضوع سواحل مکران و ظرفیت های این منطقه برای ترانزیت کالا تاکیدات فراوانی داشتند.

وی با تاکید بر لزوم جذب سرمایه خارجی برای اجرای طرح های توسعه سواحل مکران گفت: نحوه تامین منابع مالی از عوامل اصلی در موفقیت این برنامه بشمار می آید و لازم است مدل و طرحی جامع برای مباحث مالی اجرای طرح ها در نظر گرفته شود.

مخبر افزود: وظایف و ماموریت های دستگاه های اجرایی نیز باید به شکل دقیق در برنامه توسعه سواحل مکران احصاء و به هر یک ابلاغ شود و دستگاه ها برنامه عملیاتی زمان بندی شده خود را در این خصوص ارائه کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای طرح های توسعه سواحل مکران و به خصوص طرح های مرتبط با حوزه ترانزیت تاکید کرد و افزود: در شرایطی که رقبای ایران به دنبال افزایش سهم خود از ترانزیت منطقه هستند، هر روز تاخیر در اجرای کارها می تواند رسیدن به اهداف را با کندی مواجه کند.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه وشهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز حضور داشتند، حسین دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران گزارشی از برگزاری ۶۰ جلسه کارشناسی با دستگاه های اجرایی و نهادهای فعال در حوزه مکران ارائه کرد و گفت: در این جلسات که از ابتدای سال جاری آغاز شده، اکثر موضوعات مرتبط با توسعه سواحل مکران به جمع بندی رسیده است.

در ادامه این جلسه گزارشی از راهبردهای کلان و الزامات اساسی نقشه راه توسعه سواحل مکران ارائه و تصمیمات لازم برای نحوه اجرای این برنامه ها اتخاذ شد.

در این نشست همچنین برخی پروژه ها به عنوان فوریت های اقدامی جهت توسعه سواحل مکران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که احداث پروژه راه آهن چابهار ـ زاهدان، احداث فرودگاه چابهار، رفع موانع اجرایی فولاد سترگ مکران، گازرسانی به چابهار از مبدا ایرانشهر و تسریع در پروژه های انرژی، شیمیایی و نفتی جاسک از جمله آنها بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *