رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قائم مقام سازمان بازرسى: یک مورد فساد اداری هم زیاد است

16:29 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۰۱۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور یکی از راه های افزایش اعتماد عمومی را علمکرد صحیح دستگاه ها عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - احمد رحمانیان در آئین تودیع و معارفه بازرس کل استان قزوین که صبح امروز با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز و اعضای شورای قضایی و اداری استان برگزار شد، با اشاره به تعيين تكاليف حقوقى و قانونی حاکمیت و شهروندان گفت: تمام اقدامات مسئولان در هر رتبه و جایگاه باید بر مبنا و مدار قانون باشد.

رحمانیان با اشاره به تغیین مرز حکمرانی از سوی قانون ، بر لزوم سرلوحه قراردادن قانون از سوی مسئولان در تمامی فعالیت ها تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتباط قانون و برقراری عدالت تصریح کرد: یکی از تعاریفی که در حوزه عدالت ارائه می دهند این است که اجرای «قانون» با «عدالت» برابر است و حتی برخی قانون را زمینه ساز تحقق عدالت می دانند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه «ماحصل اجرای قانون، برقراری امنیت در سطح کشور و جامعه است» به نقش مهم امنیت در جامعه اشاره و اظهار کرد: امنیت لازمه انجام هر فعالیتی است و طبیعتا اگر امنیت نباشد هیچ فعالیتی در هیچ حوزه ای انجام نمی شود.

رحمانیان با تاکید بر اینکه تمام کارگزاران حاکمیتی و حکومتی باید قانون را بدون کم وکسر اجرا کنند، افزود: فعل و گفتار مدیران و مسئولان باید به نحوی باشد که منتهی به افزایش اعتماد عمومی شود.

وی با اشاره به ارجحیت منافع ملی بر منافع شخصی و جناحی، یکی از راه های افزایش اعتماد عمومی را عملکرد صحیح دستگاه ها دانست و افزود: توجه مردم به خروجی دستگاه ها است که یکی از اقدامات دستگاه ها برای افزایش خروجی دستگاه ها، اقدامات جهادی در عمل است.

وی افزود: همچنین از جمله شاخصه های اقدام جهادی، کار عالمانه و صادقانه است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کار باید بدون منت و خالص و بدون توجه به جنبه های مادی صورت گیرد، یکی دیگر از راه های افزایش اعتماد عمومی را ارتباط قوی مسئولان با مردم دانست و گفت: خوشبختانه دولت سیزدم یک دولت مردمی است و طی مدتی که روی کار آمده، عملکرد بسیار خوبی در ارتباط با مردم داشته است.

وی بر ضرورت پرهیز از شعار و وعده و‌ وعید برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و پیشنهاد داد که مسئولین و مدیران بدون هماهنگی قبلی در دستگاه های پرمشکل حضور پیدا کنند تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند.

رحمانیان در ادامه گریزی به انتصابات زد و به مسئولان استان توصیه کرد: در مقام انتصابات افرای را در مناصب به کار بگیرید که کاردان و مدیر باشند و توانایی و توانمندی کار مدیریتی را داشته باشند. باید توجه داشت که امروز دیگر عرصه مدیریتی عرصه آزمون و خطا نیست.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان گفت: مقام معظم رهبری بارها به موضوع اشتغال و تولید تاکید داشته اند که این موضوع باید در دستور کار مدیران باشد البته باید عنوان کرد که صرف بازدید در این خصوص کارگشا نیست و مسئولان استانی باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با چشم انداز قابل تحقق در این حوزه داشته باشند.

وی بر رصد و پایش مداوم اقدامات در حوزه تولید تاکید کرد و گفت: باید به صورت هفتگی اقدامات کنترل و مشخص شود که آیا انتظار تولید در استان محقق شده یا خیر و اگر خیر علت آن چه بوده است.

رحمانیان با تاکید بر اولویت پیشگیری در برخورد با مفاسد و اینکه یک مورد فساد اداری هم زیاد است، گفت: اگر قانون ارتقای سلامت اداری اجرایی شود، تا حدود زیادی از فساد جلوگیری می شود که از جمله احکامی که در این قانون آمده، تحقق دولت الکترونیک است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در پایان ضمن تقدیر از عملکرد عبدالله آقاعلیخانی، اقبالی را به عنوان بازرس کل استان قزوین معرفی کرد.در بخشی از این مراسم علیخانی بازرس کل سابق استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد 5 ساله خود در این بازرسی کل، تاکید کرد که عدالت تحت لوای قانون محقق می شود.همچنین اقبالی بازرس کل استان قزوین طی سخنانی برنامه های خود را تشریح کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: فساد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *