رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۱۱ هزار و ۵۶۷ پرونده به حوزه قضایی کهنوج در 7 ماهه امسال مختومه شد

12:51 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۵۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان کرمان گفت: براساس آمار موجود در 7 ماهه امسال ۱۱ هزار و ۷۷۷ پرونده به حوزه قضایی کهنوج وارد و ۱۱ هزار و ۵۶۷ پرونده مختومه شده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه بازدیداز شعب قضایی شهرستان کهنوج اظهار کرد: براساس آمار موجود در 7 ماهه امسال ۱۱ هزار و ۷۷۷ پرونده به حوزه قضایی کهنوج وارد و ۱۱ هزار و ۵۶۷ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: نرخ رسیدگی به پرونده ها در حوزه قضایی کهنوج را ۹۸ درصد دانست و ادامه داد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها در این حوزه قضایی ۹۲ روز است.

رئیس دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ۹۳ درصد ابلاغیه های قضایی در شهرستان کهنوج به صورت الکترونیکی ابلاغ می شود.

وی رسیدگی سریع و دقیق به پرونده های وارده تاکید کرد و اظهارکرد: ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، سرقت مستوجب تعزیر و نگهداری مواد مخدر به ترتیب سه اتهام اول حوزه قضایی کهنوج به شمار می رود.

انتظار مردم از دستگاه قضایی، رسیدگی سریع و دقیق به پرونده هاست

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با قضات و کارکنان اداری دادگستری ، اعضا و دبیران شوراهای حل شهرستان کهنوج با اشاره به مشکلات موجود از جمله در زمینه کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای فیزیکی و ‌.. تصریح کرد: اقدامات و پیگیری های لازم به منظور حل مشکلات موجود در دست انجام است و در کنار این موضوعات باید با اقدامات جهادی وظیفه شرعی و قانونی خود را به انجام رسانیم و نام نیک از خود بر جای بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: تلاش های زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان دستگاه قضایی انجام شده است و در این رابطه باید توجه داشت که فرصت خدمت محدود بوده و باید قدردان آن بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه حجم کار در دادگستری های کشور و استان کرمان بالاست، تاکید کرد: انتظارات مردم از دستگاه قضایی به جا و زیاد است و مردم انتظار دارند پرونده های آنها در سریع ترین زمان ممکن، با کیفیت و با دقت رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: مبارزه با قاچاق سوخت نباید منجر به تضییع حقوق مردم شود

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار کرد : در مرکز استان موضوع قاچاق سوخت در کهنوج را بررسی کرده و اگر مزاحمت هایی برای مردم ایجاد شده است، برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: معتقدیم مبارزه با قاچاق سوخت باید با جدیت دنبال شود و در این رابطه حقوق مردم نیز باید استیفا شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برای مقابله با قاچاق سوخت نباید سیاست هایی را اعمال کنیم که برای مردم بومی منطقه مزاحمت هایی ایجاد شود زیرا مردم این منطقه مانند همه مناطق دیگر، حقوقی دارند و باید از سهمیه سوخت که دولت برای همگان در نظر گرفته، استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهرستان کهنوج ظرفیت های بسیار خوبی دارد و معتقدم اگر این ظرفیت ها به فعلیت برسد و همه مسئولان برای به روز رسانی و استفاده از این ظرفیت ها تلاش کنند، بسیاری از مشکلات مردم در حوزه های اقتصادی و سایر حوزه ها قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی افزود: دستگاه قضایی در کنار مسئولان است تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی با اشاره به وجود گلایه مندی هایی در حوزه سوخت در شهرستان کهنوج، اظهارکرد: موضوع قاچاق سوخت بسیار مهم است و باید زمینه هایی که منجر به از دست رفتن این سرمایه های ملی می شود را از بین برد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان: مسئولان در اجرای مسئولیت های خود منتظر مراجعه مردم نباشند

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای اداری شهرستان کهنوج اظهارکرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم نمونه کاملی از عشق و محبت به مردم بود و مردم نیز برای او عزت و احترام قائل بودند.

وی شهدا و ایثارگران را ازظرفیت های مهم مناطق مختلف دانست و افزود: باید ارزش هایی که شهدا برای آنها جان خود را تقدیم کردند، باید از سوی مردم و مسئولان حفظ شود‌.

رئیس دادگستری استان کرمان، امنیت موجود را حاصل جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران‌ و زمینه ساز خدمت به مردم دانست و تصریح کرد: همیشه باید قدردان شهدا، جانبازان ایثارگران و خانواده های آنها باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: به عنوان مسئولان کشور در هر جایگاهی باید بدانیم هر چه تلاش و خدمت کنیم، نمی توانیم دین خود را به شهدا و ایثارگران ادا کنیم.

وی ظرفیت های مردمی را از دیگر مزیت های هر منطقه دانست و تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام مردمسالار دینی باید قدردان مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی از ولایت و مشروعیت مسوولان پس از ولایت، از مردم است و باید خود را خدمتگزار این مردم بدانیم و اجازه ندهیم هیچ موضوعی ما را از آنها جدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: باید مسئولیت ها و وظایف خود را نصب العین قرار دهیم و مراقب باشیم کوچکترین قصور و کوتاهی در اجرای این مسئولیت ها نداشته باشیم.

وی بیان کرد: باید تمام وقت و انرژی خود را وقف خدمت به مردم کنیم زیرا نجابت و قناعت مردم ما مثال زدنی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، خدمت به مردم را یک افتخار برای مسؤلان دانست و گفت: مسئولان در اجرای مسئولیت‌های خود نباید منتظر مراجعات مردم باشند بلکه باید مسئولیت های خود را شناخته و براساس علاقه و عشق به مردم در مسیر اجرای این مسئولیت ها تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه های دفاع از نظام‌ و انقلاب، ادامه داد: در وضعیت کنونی که دشمن درصدد است که مردم را از نظام و انقلاب جدا کند، نباید اجازه داد بهانه ای به دست دشمن بیفتد و این مهم، با خدمت صادقانه و مسئولانه به مردم محقق می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دستگاه های مختلف در اجرای ماموریت ها و وظایف خود با مشکلات زیادی روبرو هستند اما باید توجه داشت که در کنار مشکلات، ظرفیت های فراوانی نیز وجود دارد که باید از آنها استفاده شود.

وی تحقق مدیریت جهادی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی را ضروری دانست و افزود: مدیریت جهادی به معنای تلاش شبانه روزی و استفاده بهینه از تمام ظرفیت های موجود است.

وی در ادامه برای پیگیری حل مشکلات مردم در حوزه پزشکی قانونی، تعزیرات و تامین سوخت و جلوگیری از قاچاق در این حوزه قول مساعد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *