رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت‎های مرگبار تسلیحاتی در آمریکا

11:54 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۴۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت تسلیحاتی در مدارس آمریکا طی سال جاری در حالی رکورد زده که هنوز تا پایان سال امکان بروز حوادث بیشتر وجود دارد.

خبرگزاری میزان – اخیرا وقوع تیراندازی در دبیرستانی در شهر «سنت لوئیس» ایالت «میزوری» دو کشته و 6 مجروح بر جای گذاشت.

این جدیدترین مورد از تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا به شمار می‌رود که در حال حاضر به سطوح بحرانی رسیده است.

به گزارش «کانورسیشن»، زمانی که یک نوجوان میشیگانی در ۲۴ اکتبر ۲۰۲۲ به قتل چهار دانش‌آموز در حمله دسامبر ۲۰۲۱ به یک مدرسه اعتراف کرد، آمریکا در حال مطلع شدن از تیراندازی در یک مدرسه دیگر بود؛ این بار، یک دبیرستان در سنت لوئیس بود که در آن یک دانش آموز سابق تیراندازی کرد و دو نفر را کشت و دستکم هفت نفر را مجروح کرد و سپس بر اثر تیراندازی پلیس جان باخت.

این واقعیت که یک تیراندازی دیگر در مدرسه طی چند ساعت پس از حضور یک فرد مسلح در یک پرونده جداگانه در دادگاه رخ داد، نشان می‌دهد که این رویدادها تا چه حد فراوان در آمریکا اتفاق می‌افتد؛ همچنان که جرم‌شناسان پایگاه داده جامعی برای ثبت همه تیراندازی‌های مدارس در آمریکا ایجاد کرده‌اند، می‌بینیم که خشونت مرگبار تسلیحاتی در مدارس آمریکا در حال حاضر یک اتفاق عادی است و اینگونه حوادث مکرر و مرگبارتر می‌شوند.

اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌هد که بین سال‌های 2018 تا 2022، هفت نفر بیشتر در تیراندازی‌های دسته جمعی در مدارس آمریکا (در مجموع 52 نفر) در مقایسه با مجموع 18 سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

از تیراندازی دسته جمعی فوریه 2018 در دبیرستان «مارجوری استونمن داگلاس» در فلوریدا، بیش از 700 نفر در مدارس آمریکا در زمین‌های فوتبال و در کلاس‌های درس، راهروها، کافه‌ها و پارکینگ‌ها هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

از سال 1966 تقریبا هر ساله در مدارس آمریکا تیراندازی‌های بیشتری صورت گرفته است، اما در سال 2021 رکورد 250 حادثه تیراندازی در مدارس ثبت شد که دو برابر تعداد سالانه حوادث تیراندازی ثبت شده در سه سال گذشته است.

در حالی که بیش از دو ماه تا پایان سال 2022 باقی مانده، سال جاری میلادی بدترین سال از نظر تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا بوده است.

در حال حاضر و با وجود بیش از دو ماه تا پایان سال، تیراندازی در مدارس آمریکا از رکورد 250 مورد سال گذشته نیز عبور کرده است.

افزایش تیراندازی‌ها در داخل و اطراف ساختمان‎های مدارس، بسیاری از والدین، دانش آموزان و معلمان را در معرض خطر قرار داده است؛ نظرسنجی موسسه «پیو» در اکتبر 2022 نشان داد که یک سوم والدین از تیراندازی در مدرسه فرزندشان «بسیار نگران» هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *