نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در جزیره ابوموسی افتتاح شد

11:55 - 04 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۹۴۶۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در جزیره ابوموسی خبر داد.

مجتبی قهرمانی در گفت وگو با میزان هدف از راه اندازی این دفتر خدمات الکترونیک را کاهش نیاز به مراجعه اهالی جزیره ابوموسی به بندرعباس و حوزه های همجوار برای پیگیری امور خود و امکان دسترسی آسان به خدمات قضایی برای مردم شریف این جزیره برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای نهضت راه اندازی دفاتر الکترونیک قضایی در سراسر هرمزگان، امکان بهره مندی مردم در اقصی نقاط استان از خدمات الکترونیک دستگاه قضایی فراهم شده و این موضوع قطعاً در کاهش سفرهای برون شهری، کاهش مراجعات به دادگاه ها، صرفه جویی در هزینه های مردم و افزایش بهره وری سازمانی تاثیر قابل توجهی دارد.

قهرمانی در ادامه افزود: افتتاح این دفاتر به موجب قانون دادرسی الکترونیک انجام شده است و بر این اساس پیش بینی شده که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان درگاه دادگستری در اختیار مردم قرار بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین یکی دیگر از اهداف ایجاد این دفاتر را برون سپاری خدمات قضایی و واگذاری امور به مردم برشمرد و تصریح کرد: راه اندازی این دفاتر همچنین موجب اشتغالزایی قابل توجهی در سطح استان شده و در نتیجه آن، خدمات قضایی با کیفیت و کمیت بهتری به مردم ارائه می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: قضایی قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *