کیفیت نماز آیات

14:49 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۳۳۴
نماز آیات دو رکعت است که هرحرکت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و به چند صورت می‌توان آن را بجا آورد.

خبرگزاری میزان – پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری www.leader.ir، به سوالی پیرامون «کیفیت نماز آیات» پاسخ داده است.

صورت اول نماز آیات

نماز آیات دو رکعت است که هرحرکت آن پنج رکوع و دو سجده دارد و به چند صورت می‌توان آن را بجا آورد:

صورت اول:  در هر رکعت پنج بار حمد و سوره خوانده می شود؛ به این صورت که بعد از نیت و تکبیره الاحرام یک حمد و سوره کامل می خواند و به رکوع می رود، سپس سر از رکوع برداشته، دوباره حمد و سوره را می خواند و به رکوع دوم میرود و باز سر از رکوع بر می دارد و همین شکل ادامه می‌دهد تا پنج روز انجام شود سپس به سجده می رود، پس از انجام دو سجده رکعت دوم را مانند حرکت اول به جا می آورد و پس از انجام دو سجده  تشهد را می‌خواند و سلام می‌دهد.

صورت دوم نماز آیات:

در هر رکعت فقط یک حمد و سوره خوانده می شود، به این صورت که سوره را پنج قسمت کرده و بعد از نیت و تکبیرالاحرام حمد و یک قسمت از سوره را « په یک سوره باشد په یک آیه کمتر یا بیشتر» می خواند و به رکوع میرود و بعد از رکوع بدون اینکه حمد بخواند قسمت دوم سوره و سپس رکوع دوم را انجام می دهد.

همین طور ادامه می‌دهد تا سوره ای را که پیش از هر رکوع یک قسمت از آن را خوانده قبل از رکوع آخر تمام شود سپس رکوع پنجم به جا می آورد و به سجده می رود و پس از اتمام دو سجده رکعت دوم را مانند اول انجام داده و تشهد را خوانده و سلام می‌دهد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *