رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان مرکز استان هرمزگان: با منتشرکنندگان اطلاعات هویتی افراد در صفحات مجازی برخورد خواهد شد

14:00 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۳۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان مرکز استان هرمزگان از برخورد قضایی با منتشرکنندگان اطلاعات هویتی افراد در صفحات مجازی در جریان آشوب‌های اخیر خبر داد.

علیرضا احمدی منش در گفت‌وگو با میزان در خصوص برخی اقدامات هنجارشکنانه در جریان آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر که در صفحات مختلف اینستاگرام از طریق بارگذاری عکس‌های افراد به همراه مشخصات آن‌ها صورت گرفته و موجب تشویش اذهان عمومی شده است، گفت: از طریق پلیس فتا و سازمان‌های امنیتی، تمام فضای مجازی را رصد می کنیم به‌محض اینکه شکایتی واصل شود دستورات لازم برای شناسایی منتشرکنندگان مشخصات افراد و مطالب کذب در صفحات و همچنین فراخوان تجمعات، صادر و احضارشان می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان منشا اغلب صفحات مجازی حاوی نشر اکاذیب را خارج از کشور عنوان کرد و به کاربران هشدار داد که در صورت بازدید از این صفحات، بازنشر و گذاشتن کامنت، با توجه به جرایم رایانه‌ای و مجازات اسلامی بخش تعزیرات تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به‌شدت با آن‌ها برخورد می‌شود.

دادستان بندرعباس بابیان اینکه مردم مراقب فضای مجازی باشند تا در دام افراد فرصت‌طلب نیافتند، تأکید کرد: تقاضای ما از کاربران این است که اطلاعات و پست این‌چنین صفحات اینستاگرام را بازنشر نکنند چراکه حتی اگر فردی تولید و منتشرکننده‌ی آن خبر کذب نباشد ولی آن را بازنشر دهد، منتشرکننده محسوب و بر اساس قانون مجازات با وی برخورد می‌شود.

گفتنی است: مدتی است تصاویر افرادی با درج مشخصات کامل این افراد در فضای اینستاگرام منتشر می‌شود و آن‌ها را به اتفاقات اخیر مربوط می‌دانند و موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به افراد جامعه می‌شوند که در این خصوص پرونده‌های شکایت زیادی در پلیس فتا تشکیل و افراد زیادی نیز دستگیرشده‌اند.

انتهای پیام /


برچسب ها: مجازی مجازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *