رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استفاده از VAR در اواخر نیم فصل دوم در چند ورزشگاه/ افشاریان: به زودی با 2 شرکت رایزنی می‌کنیم

13:13 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۸۰۹۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: به شرطی که با یکی از شرکت‌های برای قرارداد ببندیم شاید بتوانیم در زمان جام جهانی آموزش داوران را انجام دهیم.

خبرگزاری میزان - خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد جلسه امروز(سه‌شنبه) کارگروه VAR با مدیران برای ورود این سیستم به لیگ برتر ایران صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*مهدی تاج به دلیل حضور در یک سفر در این جلسه غایب بود. تمام ارکان رسمی مثل حراست فدراسیون، نماینده سازمان بازرسی، نمایندگان دو شرکت AVS و اسلومو، احمدرضا براتی، کارگروه VAR و من در این جلسه حضور داشتیم و صحبت‌های دو شرکت در کنار مسائل فنی و حقوقی آن‌ ها ارائه شد. تفسیرها و تحلیل‌های لازم هم انجام شد.

*قرار است نامه نگاری‌های دیگری با دو شرکت در زمینه حقوقی و فنی انجام بدهیم. امیدوارم بتوانیم خیلی سریع پس از دریافت جواب آن‌ها به نتیجه واحدی برسیم و یکی از شرکت‌ها را انتخاب کنیم. امیدوارم پس از ورود تجهیزات یکی از شرکت‌ها آموزش داوران را شروع کرده و سپس کارهای بعدی را انجام بدهیم.

*زمانی که خودمان برای دریافت پاسخ خواسته‌ایم خیلی سریع است و اجازه نمی‌دهیم پروسه زمانی را آن‌ها انتخاب کنند بلکه خودمان زمان را انتخاب می‌کنیم زیرا مشخص است چه می‌خواهیم. خودمان را منتظر زمان آن‌ها نمی‌گذاریم و سعی داریم کارها را با هم جلو ببریم، اما موضوع مشخص این است که حداقل و حداکثر زمان خودشان را به ما گفته‌اند. 

*شاید بتوانیم در زمان جام جهانی آموزش داوران را داشته باشیم‌؛ به این شرط که با یکی از شرکت‌ها قرارداد ببندیم‌. موضوع مهم‌تر این است که باید همه فیفا را در جریان همه رفتارها و نامه‌ها قرار بدهیم. پروژه‌ای هم پیش از این کامرانی‌فر مطرح کرد که به نتیجه نرسید‌. امیدوارم بتوانیم VAR را طبق آنچه شایسته است جلو ببریم اما می‌دانم مباحث فنی، آموزشی و سایر موارد مربوط به VAR زمانبر است و امیدواریم خوب اجرا شود.

* خیلی خوشحالم وزیر ورزش روی این موضوع وسواس دارد. بی‌شک این اتفاق به ما کمک می‌‌کند‌. مهدی تاج نیز بسیار مصر است چنین اتفاقی بیفتد. من هم اگر بخواهم خوشبینانه بگویم شاید اواخر نیم فصل دوم بتوانیم از VAR استفاده کنیم اما نه در همه در ورزشگاه ها بلکه 4-5 ورزشگاهی که خیلی خوب می‌توان در آن‌ها کار کرد‌.

*درمورد اینکه آیا قرار است در اواخر لیگ از VAR آفلاین استفاده شود، باید بگویم که باید این سیستم را زخمی کنیم، اما  آفلاین استفاده نمی‌شود بلکه استاندارد استفاده خواهیم کرد.

*درباره اینکه امروز قراردادی برای VAR امضا شد باید تاکید کنم که خیر به هیج وجه. این دو شرکت رفتارهای خود،کارهایی که قرار است برای ما، انجام بدهند، کشورهایی که پیش از این با آن‌ها کار کرده بودند، معرفی کردند. درواقع تاریخچه ای ارائه کرده و بچه های کارگروه VAR نیز با سعه صدر این مطالب را دریافت کردند و امیدوارم در آینده به نتیجه برسیم.

ادامه دارد ...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *