بیش از 23 هزار مشاوره حقوقی رایگان در 6 ماه نخست سال توسط بسیج حقوقدانان کرمان به مراجعان ارائه شد

14:53 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۶۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اعضای بسیج حقوقدانان استان کرمان در شش ماهه سال جاری 23 هزار و 656 مورد مشاوره حقوقی رایگان را به اقشار مختلف مردم و مراجعان ارائه کرده اند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با رئیس بسیج حقوقدانان استان کرمان ،تشکیل بسیج حقوقدانان را راهبرد اصلی توسعه فرهنگ جهادی در دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: این قشر از بسیج براساس مکتب سردار سلیمانی و مبتنی دانش تخصصی حقوقی و قضایی، در گره گشایی از امور قضایی مردم نقش مهمی بر عهده دارند.

وی عنوان کرد: بسیج حقوقدانان استان کرمان با همکاری مرکز وکلای قوه قضاییه با راه اندازی سامانه 129 و نیز ارائه مشاوره های حقوقی نقش مهمی در جلوگیری از ورود پرونده ها به دستگاه قضایی و رفع دعاوی مردم دارد.

رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این دیدار به برقراری صلح و سازش 492 پرونده ارجاعی خبر داد و گفت: در شش ماهه سال جاری 419 مورد صلح و سازش نسبت به درخواست های مردمی و قبل از طرح دعوا در مراجع قضایی محقق شده است.

سرهنگ مسعود رفیعی افزود: اعضای بسیج حقوقدانان استان کرمان در شش ماهه سال جاری 23 هزار و 656 مورد مشاوره حقوقی رایگان را به اقشار مختلف مردم و مراجعان ارائه کرده اند.

وی یادآور شد: در سال جاری 131 مورد خدمات حقوقی، قضایی و معاضدتی (وکیل رایگان) نیز به اقشار مختلف به ویژه مددجویان نهادهای حمایتی ارائه شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *