لاوروف: روسیه و ایران توضیحات کاملی را در سازمان ملل درباره پهپادهای ایرانی ارائه کردند

9:30 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۶۰۴
وزیر خارجه روسیه گفت که نمایندگان روسیه و ایران در شورای امنیت سازمان ملل به اتهامات آمریکا مبنی بر استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین پاسخ‌های جامعی داده‌اند.

خبرگزاری میزان - «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نوزدهمین نشست سالانه باشگاه گفت‌وگوی بین‌المللی «والدای»، گفت که نمایندگان روسیه و ایران در شورای امنیت سازمان ملل به اتهامات آمریکا مبنی بر استفاده ادعایی از پهپادهای ایرانی در اوکراین پاسخ‌های جامعی داده‌اند.

به گزارش «تاس»، «لاوروف»، اظهار کرد: در خصوص وضعیت خاص پهپادهای ایران، نمایندگان ایران و فدراسیون روسیه به طور رسمی پاسخ‌های جامعی از جمله در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده‌اند.

وزیر خارجه روسیه در مورد اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا، تاکید کرد که واشنگتن نه بر اساس قوانین بین‌المللی، بلکه بر اساس قوانین خود عمل می‌کند.

پیش از این مقام‎های ایران و روسیه ادعای منابع غربی مبنی بر اینکه پهپادهای ایرانی برای استفاده در اوکراین به روسیه تحویل داده شده است را رد کردند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین این گونه گزارش‌ها را بیهوده خواند و تاکید کرد که روسیه از پهپادهای تولید داخل استفاده می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *