دادگاه بخش توکهور و هشتبندی استان هرمزگان افتتاح شد

17:52 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۲۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ساختمان دادگاه بخش توکهور و هشتبندی طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح شد.

خبرگزاری میزان- ساختمان دادگاه بخش توکهور و هشتبندی طی مراسمی با حضور مجتبی قهرمانی افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: در پی دستور مؤکد رئیس قوه قضاییه مبنی بر لزوم استقرار مسئولان قضایی در حوزه مأموریت شان، با تکمیل مراحل راه اندازی و تجهیز ساختمان دادگستری توکهور و هشتبندی، دادرس این حوزه قضایی در این بخش مستقر و همراه با سایر همکاران خود به خدمت رسانی به مردم شریف و شهیدپرور توکهور و هشتبندی مشغول شده است.

قهرمانی افزود: پیش از این مردم توکهور و هشتبندی باید برای دسترسی به نزدیک ترین مراجع قضایی فاصله ۶۵ کیلومتری تا میناب را طی می کردند که این مشکل با تدبیر رئیس دستگاه قضا در راه اندازی دادگاه عمومی این بخش برای همیشه مرتفع شد و مردم توکهور و هشتبندی از نعمت عدالت آسان برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه منطقه زرخیز توکهور هشتبندی با وجود همه محرومیت‌ها از ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت برخوردار است از استقرار دستگاه قضایی با افتتاح دادگاه بخش توکهور هشتبندی به عنوان امکان ویژه برای مردم این منطقه نام برد.

قهرمانی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مورد تأکید ریاست قوه قضاییه بر اساس توصیه های مقام معظم رهبری رسیدگی به درخواست های مردم و حضور در میان آنهاست، تصریح کرد: وقتی که در یک منطقه دادگستری نداریم، افتتاح دادگاه یکی از مصادیق حضور وثیق در میان مردم است که بحمدالله با افتتاح دادگاه عمومی بخش هشتبندی این مهم تحقق خواهد یافت.

وی افزود: توجه به مناطق محروم از برکات نظام است که در نتیجه آن در دورترین و محروم ترین مناطق نیز امکانات فراهم شده است و مردم می‌توانند از این نعمات بهره مند شوند.

قهرمانی با برشمردن آثار مثبت افتتاح دادگاه بخش توکهور و هشتبندی از قبیل برقراری امنیت، سهولت در دریافت خدمات و کاهش نیاز به تردد به شهرستان میناب با وجود فقدان راه مناسب، یادآور شد: با افتتاح دادگاه بخش توکهور هشتبندی دیگر نیاز به تردد مردم به میناب وجود ندارد و در کنار همه این موارد قطعاً گام‌های خوبی در جهت احقاق حقوق عامه و مبارزه با قاچاق سوخت و جمع آوری یک سری از مشکلات و معضلات برداشته خواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین از کارکنان بخش توکهور و هشتبندی نیز خواست تا تمام تلاش خود را کنند که خواسته های بحق مردم محقق شود و با نهایت احترام و رعایت حقوق شهروندی اقدام کنند و در کنار آن با ناقضان قانون و مخلان نظم و امنیت نیز با قاطعیت برخورد لازم صورت پذیرد.

قهرمانی از مسئولين اجرايی، امنيتی و انتظامی، علماء و مردم شريف بخش توکهور و هشتبندی درخواست کرد تا دادگستری این بخش را در روند خدمت رسانی ياری کنند.

در این مراسم با قرائت حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، علیرضا جعفری حسنلنگی به عنوان دادرس بخش توکهور و هشتبندی معرفی شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هرمزگان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *