رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران میز مذاکرات را ترک نمی‎کند

17:37 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۲۰۲
ایران آگاهانه و برای کسب منافع ملی به گفت‎وگوها ورود کرده و با توجه به فعال بودن این روند، تا زمان حصول توافق قوی میز مذاکرات را ترک نخواهد کرد.

خبرگزاری میزان - نور نیوز نوشت: چنانچه از ابتدای مذاکرات رفع تحریم‌ها به صراحت اعلام شد، جمهوری اسلامی ایران آگاهانه و برای کسب منافع ملی به گفت‎وگوها ورود کرد و با توجه به فعال بودن این روند، تا زمان حصول توافق قوی میز مذاکرات را ترک نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

امیرعبداللهیان: پیامی از طرف آمریکایی دریافت کردیم

کنعانی: آمریکایی‌ها بارها برای بازگشت به برجام پیام دادند

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه نیز روز دوشنبه درخصوص مذاکرات رفع تحریم‎ها و پیام‎های ارسال شده از سوی طرف آمریکایی، گفت: آمریکایی‌ها هم رفتار ریاکارانه دارند و هم رسما دروغ می گویند؛ بارها و بارها از کانال های مختلف پیام می‎دهند و بر آمادگی خود برای بازگشت به توافق تاکید می‎کنند هم می‎خواهند به توافق برگردند و هم هزینه های آن را پرداخت نکنند.

وی اظهار کرد: اگر فکر میکنند توافق میسر نیست، پیام هایشان برای چیست؟ و اگر به توافق علاقه مند هستند، زمینه های بازگشت به توافق کاملاً روشن است. آمریکایی ها در این زمینه دچار دوگانگی هستند؛ آمریکایی ها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر است و با ارعاب، تهدید و تهییج نمی توانند ایران را وادار به دادن امتیاز کنند؛ مسیر توافق کاملاً دوجانبه است؛ تعهد در برابر تعهد؛ آنها بهتر است معقولانه عمل کنند و همچنین به تعهدات خود در مذاکرات وین و نیز پیام هایی که اخیراً رد و بدل کرده‌اند، پایبند باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: برجام ایران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *