پولادگر: هدف از برگزاری المپیاد شناسایی نخبه‌ها برای المپیک است/ در حوزه روانشناسی ورزش نقص داریم

15:39 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۰۷۹
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: از دیگر اهداف المپیاد ترغیب استان‌ها بوده است تا آن‌ها را همراه کنیم و عرق ملی در استان‌ها گسترش دهیم.

خبرگزاری میزان - سید محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه اختتامیه سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*مهمترین انگیزه برای برگزاری این المپیاد شناسایی نخبه‌های ورزشی برای المپیک است که به صورت ویژه تولید فرایند جدید با قابلیت فرایند کمی و کیفی بیشتر از دوره های قبلی با نام نظام نخبه یابی طراحی شده بود. 

*در حوزه روانشناختی هم بسیار نقصان داریم در بازی های آسیایی دوره قبلی بویژه بانوان ده فینالیست داشیتم که یک نفر مدال گرفته که نیاز به حمایت دارند مخصوصا فینال که دچار استرس می شوند. از دیگر اهداف المپیاد ترغیب استان‌ها بوده است تا آن‌ها را همراه کنیم و عرق ملی در استان‌ها گسترش دهیم.

*در المپیاد این دوره ۹۴۳۰ ورزشکار پسر و ۵۴۷۰ ورزشکار دختر در رده سنی ۱۳ تا ۱۵ سال شکرت کردند که در مجموع ۱۴۹۰۰ نفر ورزشکار در این رویداد حضور داشتند که ۱۷۱۸۰ نفر در مجموع ورزشکار و مربی و سرپرست حضور داشتند که رقم قابل توجهی است.

*در این مرحله نیاز به حمایت وزیر ورزش و آموزش و پرورش را دارد تا آنها را برای قهرمانی و شرکت در مسابقات بزرگ و سکوهای قهرمانی آماده کنیم. دو نکته ویژه و مهم دیگر تعامل و همکاری بین دو وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش است که ۸ رشته با همکاری وزارت آموزش و پرورش و چند رشته دیگر را هم وزارت آموزش  برگزار کرد.

*ورزش زورخانه ای برای اولین بار برگزار شد و حتی مدال هایشان را در جدول رده بندی توزیع مدال‌ها حساب کردیم چون عرق ملی قهرمان ها افراد شایسته را می تواند به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *