آیین‌نامه واردات خودرو اصلاح و تصویب شد

15:26 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۷۰۲۴
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که با رفع اشکالات وارده از سوی مجلس به آیین‌نامه واردات خودرو، ثبت سفارش خودروهای وارداتی به‌زودی آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: امید قالیباف گفت: اشکالات مطرح شده از سوی مجلس در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو در دولت برطرف شده است.

وی گفت: متن نهایی اصلاح شده آیین‌نامه نیز در دولت به تصویب رسیده است.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح‌کرد: به این ترتیب به‌زودی ثبت سفارش خودروها آغاز شده و شاهد محقق شدن ورود خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود.

از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم واردات خودرو ابزاری برای رفع نیاز بازار در نظر گرفته شد، براین اساس با واردات فاصله بین تقاضای واقعی در بازار و تولید داخل کم می‌شود به همین دلیل از ابتدا در وزارت صمت و در دفتر خودرو راهکارهایی برای واردات در نظر گرفته شد.

در این راستا، کارگروهی از متخصصان مربوطه باره سوابق موضوع واردات، وضعیت حال حاضر بازار، وضعیت وارد کنندگان و برنامه صادرات تشکیل شد. در وزارت صمت با کمک بخش های مختلف وزارتخانه آیین نامه واردات تهیه شد که برنامه واردات خودرو به صورت جدی در وزارت صمت در حال پیگیری است.

براساس آیین نامه و دستور العمل، هر شرکتی که شرایط و ضوابط مورد نظر را داشته باشد می‌تواند اقدام به واردات خودرو کند.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *