بررسی مشکلات 216 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گلستان/ بایگانی 74 پرونده با اقدامات مناسب جهت تسهیل مشکلات سرمایه‌گذاری

8:00 - 05 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۹۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: با توجه به ابلاغ بخشنامه داخلی مبنی بر تشکیل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه‌های قضایی، در مجموع مشکلات تعداد 216 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی در دست بررسی بوده که از این تعداد 74 مورد از درخواست‌ها با بررسی مشکلات و اقدامات مناسب جهت تسهیل مشکلات سرمایه گذاری بایگانی شده است.

خبرگزاری میزان- بیش از یک دهه است که رهبر انقلاب برای ایجاد تلاشی همه جانبه از سوی تمامی ارکان و اجزای حاکمیت و فعالان عرصه تولید و اقتصاد جهت سامان بخشی به اوضاع، عناوینی اقتصادی برای سال‌ها انتخاب می‌کنند.

دستگاه قضایی نیز در کنار سایر قوا برای جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبر انقلاب و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برای خود نقشی تاثیرگذار قائل شده تا علاوه بر احیای حقوق عامه بتواند به گردش چرخ‌های تولید و اشتغال که رابطه مستقیمی با کاهش جرم‌ و به تبع آن کاهش پرونده های قضایی دارد، کمک کند.

اهمیت مقوله تولید و اقتصاد، برای قوه قضاییه چنان است که رئیس دستگاه قضا در هر سفر استانی خود، قبل از دیدار با همکاران قضایی، اولین جلسه خود را با فعالان اقتصادی آن استان  برگزار می کند.

قوه قضاییه در مباحث اقتصادی، از لحاظ اجرایی و مستقیم ورود نمی کند اما با تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی، در کنار سایر دستگاه ها و ارگان ها به رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران می پردازد.

دادگستری استان گلستان نیز در این زمینه منفعل نبوده و با تشکیل جلسات منظم هفتگی ستاد اقتصاد مقاومتی و نیز سرکشی به واحدهای تولیدی، صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان، اقدامات ارزشمندی انجام داده است.  

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان گلستان در شش ماهه نخست امسال می‌گوید: تعداد کل واحد های تولیدی که در شش ماهه نخست امسال در ستاد استانی در دست بررسی بوده  281 مورد است که از این 114 مورد از درخواست ها با بررسی مشکلات و اقدامات مناسب جهت تسهیل مشکلات سرمایه گذاری در استان بایگانی شده است.

وی توضیح می دهد: علاوه بر ستاد استانی با توجه به ابلاغ بخشنامه داخلی مبنی بر تشکیل دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در تمامی حوزه های قضایی، در مجموع مشکلا ت تعداد 216 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی در دست بررسی بوده که از این تعداد 74 مورد از درخواست ها با بررسی مشکلات و اقدامات مناسب جهت تسهیل مشکلات سرمایه گذاری بایگانی شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه می دهد: در 6 ماهه نخست امسال تعداد 42 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی توسط اعضای ستاد مرکزی استان برگزار شده و ضمنا با توجه به تأکید ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان به دادستان ها و رؤسای حوزه های قضایی بخش، تعداد 77  جلسه برگزار شده است. همچنین تعداد 236  مورد بازدید  از واحد های تولیدی استان به عمل آمده است.

آسیابی در ادامه گفت: برای اجرای دقیق بخشنامه ریاست قوه قضاییه و رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور و صدور احکام مربوط به دریافت سود و جریمه تسهیلات بانکی مازاد بر مصوبات بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از تولید کنندگان در شش ماهه نخست سال 1401، تعداد 37 فقره پرونده منجر به صدور تصمیم بر حذف سود و جریمه مازاد در راستای حمایت از تولید کنندگان شد.

وی افزود: نظر به اهمیت بخش کشاورزی و باغداری در تولید، اشتغال و امنیت غذایی عمومی در مردادماه با رئیس جهاد کشاورزی استان مکاتبه شد تا با توجه به هجوم آفت بسیار خطرناک مگس میوه مدیترانه ای و مشاهده آن  در برخی از باغات استان گلستان و با امعان نظر به اینکه این نوع آفت خسارت اقتصادی بالایی به باغداران که اغلب خرده مالک بوده و تمکن مالی چندانی ندارند، وارد می کند، به منظور حمایت از باغداران و مقابله با آفت مذکور ضمن آگاه سازی کشاورزان و باغداران، تدابیر لازم جهت مساعدت حداکثری با فعالان این حوزه اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید:

معاون اول قوه‌ قضاییه: با اقدامات دستگاه قضا انبارهای کالاهای متروکه از حالت راکد خارج شده‌اند/ انبارهای گمرکات باید هوشمندسازی شوند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *