وفایی: اعضای مجمع به اطرافیان برخی کاندیداها توجه کنند/ اعزام رکابزنان کوهستان به قهرمانی آسیا یک میلیارد هزینه داشت

8:45 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۹۴۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: بسیار مهم بود که رکابزنان بخش کوهستان را پس از ۲ سال محک بزنیم و به ترکیب و استراتژی درستی برای بازی‌های آسیایی برسیم

محمود وفایی در گفت‌وگو با میزان، درباره ناکامی تیم دوچرخه‌سواری کوهستان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: هر چند در این دوره از رقابت‌ها با بدشانسی مدالی کسب نشد، اما طبق نظر کمیته فنی فدراسیون مهم بود که رکابزنان کوهستان پس از ۲ سال دوری، در رویدادی مهم مانند قهرمانی آسیا شرکت کنند. با توجه به برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو در سال آینده برای ما بسیار مهم بود که رکابزنان بخش کوهستان را پس از ۲ سال در یک رقابت سخت محک بزنیم و به ترکیب و استراتژی درستی برای بازی‌های آسیایی برسیم. متاسفانه در مدتی که تیم کوهستان به دلیل کرونا در رویدادی مهم شرکت نکرده بود انتقاداتی به عملکرد فدراسیون درباره تبعیض بین رشته‌های کورسی و کوهستان وارد شده بود، اما با اینکه اعزام تیم کوهستان به کره جنوبی بیش از یک میلیارد تومان هزینه داشت، با برنامه‌ریزی درست سرپرست فدراسیون این تیم به قهرمانی آسیا اعزام شد تا به تمام شائبات در مورد بی‌عدالتی بین این رشته‌ها پایان داده شود.

وی افزود: برای ما مدال آسیایی در بخش کورسی و کوهستان به یک اندازه ارزشمند است. متاسفانه با اینکه فرانک پرتوآذر بسیار به کسب مدال نزدیک بود، اما با یک بدشانسی و پنجر شدن لاستیک از کسب مدال بازماند. علاوه بر این در بخش جوانان نیز به مدال نزدیک بودیم.

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد انتخابات این فدراسیون تصریح کرد: با ۶-۷ رئیس فدراسیون در سالیانی که در خدمت رشته دوچرخه‌سواری بوده‌ام، کار کرده‌ام و با توجه به تجربه‌ای که در این سال‌ها کسب کرده‌ام به نظرم در هر فدراسیونی اگر فردی رئیس شود که به آن رشته اشراف کامل داشته باشد، می‌تواند تاثیرگذارتر باشد. من هم کاملاً با نظر افرادی که معتقدند در شرایط فعلی اقتصادی حضور مدیرانی که بتوانند منابع مالی به فدراسیون‌ها تزریق کنند مفید است، موافقم، اما در جامعه دوچرخه‌سواری افراد تحصیل‌کرده و فنی داریم که می‌توانند کارهای خوبی از نظر اقتصادی هم انجام دهند. در دوچرخه‌سواری منابع مالی بسیار نهفته‌ای وجود دارد که بسیاری از روسای قبلی از آن‌ها غافل شدند. دوچرخه‌سواری در سال‌های اخیر دچار روزمرگی شده بود و بیشتر روسای فدراسیون چشم به بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک داشتند.

وی تاکید کرد: در ۱۱ ماه اخیر که فدراسیون دوچرخه‌سواری به صورت سرپرستی توسط هاشم کندی اداره شد واقعاً اتفاقات بزرگی رخ داد چرا که وی با وجود سرپرستی توانست اسپانسرهای خوبی برای اعزام تیم‌های ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و برگزاری تورها جذب کند. در مدتی که فدراسیون به صورت سرپرستی اداره می‌شود ۲۳ مدال کسب شده است. این مدال‌ها ارزشمند هستند، زیرا پس از چند سال رکود در رشته دوچرخه‌سواری و ناکامی در کسب مدال به دست آمدند. تمام اینها حاصل یک برنامه‌ریزی درست هستند چرا که کسب موفقیت شانسی نیست. از زمانی که هاشم کندی وارد فدراسیون شد شور و شوق مضاعفی بین ورزشکاران ایجاد شد.

وفایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با انتخاب درست اعضای مجمع در روز انتخابات، دوچرخه‌سواری ایران بتواند در بخش جاده جایگاه نخست خود در آسیا را پس بگیرد و در بخش پیست به جمع مدعیان آسیا برگردد. کاندیداهای ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری مشخص هستند و اگر اعضای مجمع برخی از این نامزدها را نمی‌شناسند، بهتر است به افرادی که اطراف آن‌ها حضور دارند و برایشان تبلیغات می‌کنند، نگاهی بیندازند و سپس به فرد مورد نظر خود رأی دهند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *