تأکید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات در مناسبات اداری

15:05 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۸۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات در مناسبات اداری و سازمانی تاکید کرد.

خبرگزاری‌ میزان - نشست کمیته پدافند غیرعامل در سال جاری به ریاست حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده با بیان اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در روابط فردی، اجتماعی و سازمانی گفت: اصولا پدافند غیرعامل یک وظیفه همگانی است و طبعا حصول هر گونه موفقیت در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده  مستلزم جلب مشارکت تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی در بکارگیری تدابیر بازدارنده و پیشگیرانه ای است که در نتیجه هم اندیشی و تعامل دستگاه های ذی ربط به منظور تأمین و نهادینه سازی امنیت پایدار در زیرساخت های مختلف سازمانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1401 به نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: با اتکاء به شعار سال جاری که به کلام مقام معظم رهبری مزین  شده، معرفی روز پنجم آبان امسال، تحت عنوان «پدافند اقتصادی،دانش بنیان و اشتغال آفرین» اهمیت توجه به پدافند اقتصادی را بیش از پیش در اذهان تداعی و متبادر می کند.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با بیان ضرورت ها و تبیین اهمیت جایگاه و خاستگاه پدافند غیرعامل در مناسبات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری دستور تشکیل کمیته پدافند غیرعامل را در هشتم آبان صادر کردند و متعاقبا این روز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور  به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شد  لذا هر ساله تلاش می شود با استفاده از ظرفیت های لشکری و کشوری این همایش در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری با رویکرد تبیینی و ترویجی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه حفاظت از زیرساخت ها و صیانت از  تداوم کارکردها در یک روال معمول و طبیعی، امری بسیار مهم و حیاتی در ثبات پذیری و ارتقاء عملکرد هر سازمانی به شمار می رود از اعضاء و مدیران شرکت کننده در این کمیته خواست با آسیب شناسی و ریشه یابی  مشکلات موجود، گزارشی از چالش های فرارو، موانع و راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از بحران های احتمالی در جلسه آتی ارائه دهند.

وی با اشاره به رویکرد دشمنان نظام و انقلاب در جهت تهاجم به زیرساخت های حاکمیت، ارائه آموزش های توجیهی لازم در حفاظت از زیرساخت ها و بکارگیری تمهیدات مراقبتی را یک ضرورت اساسی برشمرد و بر ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات و داده ها تأکید کرد.

امامی راد نیز در این نشست با اشاره به روزشمار هفته نکوداشت پدافند غیرعامل در سال جاری(4 تا 11 آبان) گفت:در سال جاری موضوعات پدافندی در ابعاد اقتصادی، جمعیتی،شهری،سایبری، زیستی، فرهنگی و آموزشی تحت عنوان شعارهای مناسبتی این هفته پیش بینی شده و در دستور کار قرار گرفته و مراتب به همه دستگاه های ذی ربط ابلاغ شده است.

دبیر کمیته پدافند غیرعامل دادگستری کل استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر یک از دستگاه های مسئول مکلفند برنامه های مربوطه را بر اساس معیارهای پیش بینی شده اجرا کنند و نتیجه را به دبیرخانه این کمیته گزارش دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *