نقش اینترنشنال و بی‎بی‎سی در اغتشاشات اخیر/حمایت غرب از شبکه های مروج خشونت و ترور

10:40 - 03 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۶۶۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دبیرکل بنیاد هابیلیان می‎گوید کشورهای غربی از اغتشاشات اخیر به صورت همه‌جانبه از بعد رسانه‌ای گرفته تا تخریب اموال عمومی و خشونت‌طلبی حمایت کردند.

«محمد جواد هاشمی نژاد»، دبیر کل بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) در گفت‎وگو با خبرگزاری میزان ضمن تشریح نقش کشورهای غربی و نهادها و رسانه‎ های وابسته به آنها در اغتشاشات اخیر، گفت: در مورد ایران اساسا اگر حمایت‌های کشور غربی و حمایت‌های همه جانبه آنها نبود ما تا امروز شاهد قربانی شدن بیش از 17 هزار شهید ترور در کشور نبودیم؛ فراموش نکنید که غرب و بعضی از عوامل آنها و کشورهای تابع آنها امکانات را به صورت همه‌جانبه در اختیار تروریسم و به صورت آشکار علیه مردم ایران قرار دادند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان با اشاره به پشتیبانی غرب از گروهک تروریستی منافقین در برابر ایران، اظهار کرد: یعنی وقتی سرکرده منافقین می‌خواست مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران را قتل عام کند و به شهادت برساند این فرانسه بود که در پایگاه نظامی خود از سرکرده منافقین و عوامل آنها استقبال کرد و پایگاه در اختیار ‌آنها گذاشت و اکنون بیش از 40 سال است هنوز آن پایگاه در اختیار منافقین است.

وی افزود: به همین ترتیب کشورهای دیگر نیز این اقدامات را انجام دادند؛ دانمارک یکی از کشورهایی است که میزبان گروهک‌های تجزیه‌طلب به صورت آشکار است؛ به صورتی که حتی بمب‎گذاری‌ها و اقدامات تروریستی‌شان را هم آشکارا به عهده می‌گیرند؛ همان کاری که منافقین در مورد ما کردند.

به گفته وی، این کشورها علاوه بر پایگاه‌، پول فراوان و رسانه‌ در اختیار این‎ها قرار می‌دهند و سیستم‌های امنیتی‌شان را به کمک آنها می‌فرستند و با یکدیگر همکاری تنگاتنگی با اینها دارند.

دبیر کل بنیاد هابیلیان، تاکید کرد: این حمایت‌ها را یک بسته اقدامات تروریستی باید محسوب کرد که شامل رسانه، پول، امکانات و سیستم امنیتی و پایگاه‌های مختلفی است.

«هاشمی‌نژاد»، در بخش دیگری با اشاره به اغتشاشات اخیر و اقدامات رسانه‌های مورد حمایت غرب در دامن زدن به آن، بیان کرد: در اغتشاشات اخیر این رسانه‌ها مانند آنچه اینترنشنال و بی‌بی‌سی فارسی دقیقا اقدامات خشونت‌آمیز، حاد شدن فضا و کشیده شدن اقدامات غیرعادی علیه مراکز مختلف و اقدامات اینچنینی را می‌خواستند و تبلیغ می‎کردند.

وی در ادامه افزود: این مواردی است که ما تصاویرشان را داریم، فیلم‌های آنها اکنون موجود است و کاری بود که منافقین در دهه شصت انجام می‌دادند؛ انتهای آن منجر به شهادت تعداد زیادی شهید بود که در کشور ما وجود دارد.

دبیرکل هابیلیان همچنین با اشاره به اینکه گروه‌های تجزیه‌طلب نیز یکی از عواملی بودند که به اقدامات اخیر دنیای غرب و به خصوص شبکه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و اینترنشنال، امید فراوانی داشتند، گفت: اگر سوابق این گروهک‌ها را بررسی کنیم جنایاتی مانند سر بریدن مردم و بسیاری از اقدامات که تحت حمایت غرب و رسانه‌های آنها انجام شده را در کارنامه خود دارند.

«هاشمی‌نژاد»، در پایان با بیان این مطلب که اکنون این اقدامات بیشتر در قالب رسانه درآمده، اظهار کرد: به هر حال هیچگاه ترور و تروریسم علیه کشورمان از روی میز غرب کنار نرفته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: غرب اغتشاشات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *