سجادی: قول داده‌ایم VAR به نیم فصل دوم برسد/ تلاش می‌کنیم جودو به وضعیت عادی خود برگردد/ رکابی درخواست ملاقات با من را داد

12:14 - 02 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۸۶۶۴۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
وزیر ورزش و جوانان گفت: اگر انجمنی مستقل به فدراسیون تبدیل شود و مجدد شاخص‌ها را رعایت نکند می‌تواند تنزل پیدا کند. 

خبرگزاری میزان - سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاح کمپ تیم‌های ملی جودو صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌‌خوانید.

*روز پایانی هفته تربیت بدنی است و مجدد این روزها را خدمت جامعه ورزش تبریک می‌گویم. امیدوارم برنامه‌هایی که تا پایان روز داریم به بهترین شکل مدیریت و برنامه‌ریزی شود. بسیار علاقه‌مند بودیم جودو به وضعیت عادی خودش بازگردد. میراسماعیلی هم پیگیری‌های بین‌المللی خوبی داشت.

*نوید روزهای خوبی را به من دادند. اقدامات نهایی در حال انجام است. در سفری که با صالحی امیری داشتیم، با دست‌اندرکاران IOC صحبت‌های خوبی کردیم و راهکارهای خوبی به ما دادند. طبق همان راهکارها اقداماتی شده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

*درمورد اینکه آیا این امیدواری وجود دارد موی تای و برخی رشته‌های رزمی دارای قابلیت، به فدراسیون جدید تبدیل شوند، باید بگویم که همه قرار نیست فدراسیون شوند. برخی رشته‌های ورزشی قرار است به انجمن مستقل تبدیل شوند و پس از مدتی که وزارت اعلام می‌کند با نزدیک شدن به شاخص‌ها و استانداردها به فدراسیون تبدیل شوند و برعکس. یعنی اگر انجمنی مستقل به فدراسیون تبدیل شود و مجدد شاخص‌ها را رعایت نکند می‌تواند تنزل پیدا کند.  یعنی حتی اگر به فدراسیون تبدیل شود امکان دارد مجدد به انجمن تبدیل وضعیت بدهد.

*در قانون جدید وزارت ورزش و جوانان شاهد این موضوع هستیم و می‌خواهیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم. اگر یک رشته ورزشی در یک فدراسیون تحت عنوان کمیته یا انجمن به نوعی فعالیت‌هایش محدود شده که البته اسم این موضوع محدودیت نیست زیرا انجمن‌ها تحت قالب فدراسیون‌ها کار می‌کنند اما اگر نیاز به استقلال دارند باید با خرد جمعی، بررسی و کار کارشناسی تبدیل وضعیت بدهند. بارها گفته ام نباید از تعداد فدراسیون‌ها بترسیم و تعداد فدراسیون ها می‌تواند خیلی بیشتر از این شود.

*تاکنون انجمن مستقل نداشته‌ایم. امیدوارم انجمن‌های مستقل هم شکل و پا بگیرند تا آبادانی، سرعت و پیشرفت را از این طریق شاهد باشیم.

*درخصوص اینکه هادی ساعی اعلام کرده تفاهم نامه مالی با وزارت ورزش به امضا نرسیده و فدراسیون تکوادو نمی‌داند چه قدر بودجه دارد باید تاکید کنم که نیازهای فدراسیون‌ها برآورده شده و تفاهم‌نامه‌ها نیز در دست اقدام است. معمولا تفاهم‌نامه در نیمه دوم سال امضا می‌‎شود. تفاهم نامه بهانه قانونی پرداخت مبالغ و بودجه‌ها است. از نظر قانونی بودجه نداریم بلکه کمک به فدراسیون‌ها داریم. تاکنون هر فدراسیون هر مبلغی نیاز داشته اعلام کرده و در حد بضاعت در خدمتش بودیم. هرچه به وزارت رسیده با تفاهم‌نامه یا بدون تفاهم‌نامه توزیع کردیم. ساعی هم اگر مشکلش را به خودمان بگوید، حتما در خدمتش هستیم.

*درباره آخرین خبر از ورود VAR به استادیوم ها باید اشاره کنم که تمام تلاش خودمان و مهدی تاج این است که بهترین شرکت از هر لحاظ بررسی شود. باید روی شرکت‌هایی که مورد تایید فیفا و AFC هستند، به جمع‌بند

*درمورد وضعیت فدراسیون سوارکاری و اینکه پیش از این سوم آبان ماه به عنوان تاریخ برگزاری مجمع فوق‌العاده این فدراسیون مطرح شده بود باید یادآوری کنم که این فدراسیون وضعیت خاصی ندارد و با سرپرست اداره می‌شود در حال برنامه ریزی هستند تا به بهترین شکل در زمان مشخصی انتخابات را برگزار کنند و جای نگرانی ندارد. با توجه به چهار سال تجربه‌ام در حوزه معاونت ورزش قهرمانی باید به کار من باید و با پولادگر اشراف کامل داریم. جای نگرانی ندارد و روز به روز هم وضعت فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، رصد می‌کنیم.

*درمورد انتقادات مطرح شده نسبت به تاخیر در دیدارش با بانوان مدال آور وزنه‌برداری و دو و میدانی نسبت به دیدار با الناز رکابیباید تاکید کنم که علت خاصی ندارد. معمولا برنامه ریزی می‌کنیم و سعی داریم در خدمت قهرمانان زن، مرد باشیم. دختران و پسران ما متعلق به ایران عزیز هستند. خود رکابی درخواست داشت و علاقه‌مند بود با من صحبت کند. به من گفتند علاقه دارد می‌خواهد با وزیر دیدار کند و پس از آن همراه خانواده به زنجان برود. تقریبا ساعت سه بامداد به فرودگاه رسیده و خانواده‌اش به استقبال آمده بودند. در یکی از هتل‌های تحت پوشش وزارت‌خانه و کمیته المپیک اقامت کردند. از صبح آن روز هم چند دیدار داشت.

*حتی قبل از تشریف فرمایی‌اش در وزارت‌خانه با توماس باخ جلسه داشت. از سال 1948 لندن که عضو کمیته بین‌المللی المپیک هستیم اولین بار بود که رئیس این کمیته با یک ورزشکار قهرمان ما که رشته‌اش المپیکی است و البته رکابی هنوز المپین نشده و امیدواریم سهمیه بیاورد و به المپیک اعزام شود، صحبت کرد. باخ سوالاتی را از رکابی پرسید و احوالپرسی کرد. حتی معاندین و افرادی که مخالف آرامش ما هستند و دوست ندارند این نظم، انظباط و توقیفات کشور را ببینند، اطلاعاتی به باخ داده بودند و او فکر کرده بود اتفاقات ناگواری برای رکابی رخ داده است.

*افرادی که این اطلاعات را به باخ داده بودند یادشان رفته رکابی فرزند میهن، عضو تیم ملی جمهوری اسلامی و یکی از شانس ‌ها و افتخارات ما است که می‌تواند در میادین بین‌‌المللی آینده افتخارآفرینی کند. اتفاقاتی که رقم خورد را هم دلایلش توضیح داد. 3-2 درخواست هم از من داشت. او حدود 33 سالش است و نزدیک به 21 سال است سنگنوردی کرده و خیلی زحمت می کشد. در این رشته هم مربیگری و هم ورزش می‌کند. مربی خودش هم برادرش است. به من گفت دوست داشتم شما را ببینم و بگویم بیمه، سابقه کار، شغل مناسب و منظم یا امنیت شغلی ندارم.

*رکابی به من گفت دوست دارم یک باشگاه بزنم و به نسل خودم کمک کنم. می خواهم به جوانان آنچه بلد هستم، آموزش بدهم. به شغل و بیمه من هم رسیدگی کنید زیرا این موضوع خواسته زیادی از یک ورزشکار نیست. آن روز می‌خواست به زنجان برود و قبل از سفرش آمد و این مطالب را به من گفت. مقداری هم بعد از آن دیدار به حجابش ایراد گرفتند. یک کلاه ورزشی سر او بود و لباسش هم کلاه داشت. دو کلاه سرش بود اما ظاهرا جوری تصاویر منعکس شده بود که برخی عزیزان احساس کردند رکابی بی‌حجاب آمده است ولی یک تار مو هم از زیر کلاهش بیرون نبود.

*شاید برخی بگوید چرا با لباس رسمی نیامده بود اما با لباس ورزشی آمده بود زیرا عازم سفر بود. شاید هم لباس رسمی همراهش نبود و من نمی دانم. به هر صورت وقتی به اتاق من آمد ما ایرانی ها یاد گرفته‌ایم وقتی میهمان تشریف می‌آورد فرزند خوبی باشیم.  به اتاق من تشریف آورد و به عنوان یک فرزند میهن، خواسته‌هایی داشت. درباره تماسش با توماس باخ، میهمان‌نوازی فدراسیون و دلایل آن اتفاق صحبت کرد اما قضاوت این موضوع بماند برای دیگران.

*روز شنبه هم میهمان دختران خوب‌مان بودیم که در دو و میدانی مدال گرفته و همچنین الهام حسینی بودیم. پیش از این هم این اتفاق افتاده بود. هم آقایان و هم دختران به دفتر ما تشریف آورده‌اند. اتفاق عجیب و غریبی نیست که بخواهد اهم و فی الاهم یا جلو و عقب شود. تقدم و تاخر این دیدارها از نظر ما عجیب و غریب نبوده که بخواهند بگویند از ورزشکاران غافل بوده‌ایم. معاونان ما هم همین طور. کاظمی پور، پولادگر یا کلهر به فراخور ورزشی که تحت حوزه شان است معمولا با مربیان، ورزشکاران، مسئولان و به ویژه پیشکوستان ارتباط‌ها و دیدارهای خوبی دارند. برخی مواقع نیز خود ما این کار را انجام داده  پذیرای عزیزان هستیم. برخی مواقع نیز از ما دعوت می کنند.

*مدتی دیدار من با فدراسیون‌ها به دلیل سفرهای استانی وقفه افتاده بود اما خودمان به خدمت حدود 12 فدراسیون رفتیم. تقریبا شبیه حالت سرزده بود. ناگهان زنگ زده می‌گفتیم در حال آمدن خدمت شما برای دریافت گزارش یا برگزاری جلسه هستیم. برای برقراری تعامل و ارتباطات برنامه داریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *